Vichy: micelárna voda 3v1 Pureté Thermale

Medzi prvými článkami presťahovanými z môjho predošlého blogu bol aj článok o súboji micelárnych vôd. Porovnala som v ňom micelárky štyroch značiek. Aby ste vedeli, že všetky štyri som reálne vyskúšala a teda ich dobre poznám, prinášam aj zopár postrehov z histórie a používania výrobku od značky Vichy.


Voda z vodovodu je dobrá, ale možno tak na pitie a zmytie hrubších, či na pohľad viditeľných nečistôt. Určite nie ako jediný čistiaci prostriedok. Ja sa priznám, že ju pred pitím nefiltrujem, no aspoň na to čistenie pleti ju v takomto stave nikdy nepoužívam. Aj keď to voľným okom nevidíte, pitná voda, obzvlášť tá tvrdá, obsahuje drobné čiastočky vodného kameňa, ktoré trením dráždia jemnučkú vrstvu epidermis. Po podráždení pleť stráca svoju imunitu, vysychá a môže svrbieť. Pokiaľ teda nežijete v horách, kde je voda krištáľovo čistá a mäkká, radšej investujte do zmäkčovača vody, alebo si kúpte micelárnu vodu a zabijete dve muchy jednou ranou. Pravda, aj micelárna voda obsahuje nejaké tie minerály, ale vďaka použitiu micelárnej technológie je veľkosť rozptýlených častíc upravená na podstatne menšiu veľkosť. Pre vašu predstavu, bežné micely sú veľké ako 1/80,000 hrúbky bežného ľudského vlasu. Sú to nano-častice, ktoré uvidíte len s veľmi silným elektrónovým mikroskopom a ich rozloženie v roztoku je upravené tak, aby nielen minimalizovali podráždenie, ale po zotretí vatovým tampónom ešte strhávali z povrchu pokožky nečistoty.

Čo znamenajú slová Pureté Thermale?

Slovo pureté predstavuje čistotu a nevinnosť. Thermale je pojem, ktorý si vieme veľmi ľahko vyložiť, pretože aj slovenčina má podobný. Znalosť tejto dvojice slov nás privádza k zameraniu celej rady Pureté Thermale. Áno, je to čistenie prípravkami obsahujúcimi termálnu vodu. Nakoľko pokožka každej jednej ženy môže reagovať podráždením pri čistení, má to veľký význam. Použité technológie u celej rady berú ohľad na každý typ pleti a snažia sa o používanie takých látok, ktoré sú pokožkou tolerované pri minimálnom podráždení. V ponuke sú rôzne čistiace mlieka, toniká, vody i píling a tak ako je to zvykom u ostatných značiek pomenovaných podľa prameňov svetových mien, aj výrobky od značky Vichy obsahujú v prvom rade termálnu vodu z prameňa Vichy.

Zvyšok názvu (nech mi to nikto nemá za zlé) by som hodnotila tak trošku ako zavádzajúci. Keď sa niekde dopočujem alebo dočítam, že nejaký kozmetický výrobok dostal prívlastok 3v1 vybaví sa mi multifunkčný produkt, ktorý má funkciu troch rôznych produktov. Tu však ide o micelárnu vodu, od ktorej každý štandardne očakáva vlastnosti, o ktorých sa dozvedám aj priamo na stránkach značky pri popise výrobku. Píše sa tam, že voda odličuje, upokojuje a čistí. Možno som malicherná, ale ak by aj tá najlacnejšia voda zo supermarketu nesplnila tieto nároky, určite by som si ju nekúpila. Micelárna voda je preto micelárnou, pretože strháva všetky nečistoty, medzi ktoré sa prirodzene radí aj mejkap a tým pokožke navodí príjemný stav - je čistá, upokojená a dýcha. Táto určite splnila všetky moje očakávania, ale výnimočnou ju nerobia tieto tri účinky, ale jej zloženie. 

Na druhej strane, aby som nebola až taká zlá, v sortimente je aj výrobok zvaný odličovač 3v1 a tam by som už s výrobcom plne súhlasila. Použijete ho ako telové/pleťové mlieko, pretože vzhľadom i pocitovo je naozaj ako mlieko, ďalej ako odličovač očí (máloktoré mlieka sa dajú použiť aj na oči) a vďaka mierne ochladzujúcej a osviežujúcej gélovej štruktúre môže dostať aj prívlastok tonikum

Výhodné balenie Aqualia Thermal s micelárnou vodou, zdroj: stránka http://www.parfums.sk
Aktívne látky

Na prvom mieste je voda a náš všadeprítomný glycerín patriaci do skupiny NMF (prirodzený hydratačný faktor). O NMF som už písala v článku o telovom mlieku Avéne a podobne tu zaznelo už veľa chvál aj na glycerín, preto nevidím dôvod ho opäť rozoberať. Tejto problematike som venovala samostatný článok. Ak vás to zaujíma, nájdete ho na mojom blogu NewBridget. Venujme sa teda termálnej vode, ktorá je taktiež dôležitá.

Voda z prameňa Lucas (vo Francúzsku) obsahuje 15 minerálnych a 13 stopových prvkov. Je to voda tak unikátna, že ju nedokážu napodobniť v žiadnych laboratóriách. K spotrebiteľovi meria dlhú cestu. Prameň preniká do veľkej hĺbky až k útrobám francúzskych sopiek kraja Auvergne, kde sa obohacuje o vulkanické minerály. Ako neúnavný bojovník si voda razí svoje cestičky a neustále bojuje s prekážkami, aby mohla byť na povrchu zachytená a mohla pomáhať ľuďom. V nej obsiahnuté minerály sú pre pokožku potrebné.
- vápnik chráni kožné tkanivá
- draslík sa zúčastňuje na hydratácii kožných buniek
- kremík regeneruje kožu napomáhaním bunkám k deleniu sa
- horčík taktiež pozitívne stimuluje regeneráciu
- železo ako nosič kyslíka prispieva k zásobeniu buniek kyslíkom 
- mangán vystupuje ako antioxidant a prvok urýchľovač hojenia 
- meď má protizápalový efekt
- zinok je veľmi potrebný pre rast buniek a ich regeneráciu
- bróm má relaxačný efekt, hojivé účinky
- bór navracia pleti lesk, znižuje viditeľnosť vrások

a takto by sme mohli pokračovať a popísať všetky prvky. Ak by som to mala brať do detailov, tento článok by nemal jednu dve strany, ale podstatne viac strán, čo by vás už možno nudilo.

Druhou najväčšou špecialitou tejto micelárnej vody je určite extrakt z ruže, ktorý sa pýši vysokým obsahom fytofenolov (rastlinných fenolov). Fytofenoly sú kľúčom v boji proti starnutiu ako účinné vyhľadávače a likvidátori voľných radikálov zodpovedných za stratu jasu, pevnosti a zhoršenie zdravotného stavu našej pokožky. Extrakt z ruže navráti pleť k harmónii a súčasne zjemňuje červené škvrny, ktorými je príznačná aj pokožka trpiaca rosaceou. Vodu som nazvala ideálnou spoločníčkou na cesty a možno by som doplnila, že nie len cez leto, ale aj cez zimu. Čo robíme v lete a zime najčastejšie? Chodíme ako trúbky z tepla do zimy a naopak. To dá žilkám poriadne zabrať a potom sa čudujeme, že sme červené. Extrakt z ruže napraví to, čo my neustále kazíme. Spevňuje stenu žiliek. Tie potom nepraskajú a netrápia naše očko pri pohľade do zrkadla i svedomie. Keď už som v úvode spomenula nepríjemné svrbivé pocity, známe viacerým z nás, musím dodať, že aj s týmto si fytofenoly poradia. Výskumy hovoria o ich tlmivých účinkoch na jemné nervové zakončenia uložené na povrchu ľudského tela. To by som do ruže nikdy nepovedala a vidíte, čo je to za zázrak...

O pantenole (provitamíne B5 - PANTHENOLUM) som doteraz azda nepovedala len to, že ako jeden z mála pomocníkov vie tento prenikať veľmi hlboko do pokožky, čo je obrovská výhoda popri jeho blahodárnom regeneračnom a zvláčňujúcom efekte, ktorý so sebou prináša. Bežne potrebujú vitamíny veľmi premyslené nosiče, aby oklamali prirodzené mechanizmy tela a cez póry sa preniesli až do miesta pôsobenia. Tento sa prenesie do spodnej vrstvy epidermis, kde si ho telo spracuje na kyselinu pantoténovú - samotný vitamín B5. Parádna regenerácia.

Efekt na pokožku

Ako prvú som vyskúšala vzorku (obrázok naľavo). Vzorka ma presvedčila, preto som si kúpila celé balenie a to dopoužívala. Žiaľ, obal už nemám a a ani fotku originál výrobku. V tom čase ma písanie článkov ešte tak nechytalo a preto nebol dôvod niečo fotiť. Obal vzorky našťastie zostal, preto som vám odfotila aspoň ten. Moje skúsenosti s touto vodou som už popísala. Na prvý krát čistila výborne, no neskôr si na ňu moja pokožka zvykla. To bolo určite tým, že v tom čase som mala pleť zmiešanú, na ktorú by sa oveľa viac hodil iný typ micelárnej vody (napríklad micelárna voda Normaderm).

Výrobok v tomto pôvodnom balení obsahoval dve zložky naviac. Bol to konkrétne DIHYDROCHOLETH-30, ktorý mal funkciu surfaktantu (peniča). Práve táto zložka podľa môjho názoru spôsobovala ten zvláštny syčavý zvuk, ktorý som prvý krát počula. Potom zrejme výrobca usúdil, že nebude vôbec nutné, aby prípravok penil, syčal, preto od pridávania tejto látky upustil. Taktiež sa zbavil propylén glykolu (PROPYLENE GLYCOL) ako jedného z konzervantov. To ale vode nijako neuškodilo.

Zdroj: http://www.ebay.co.uk
O rok či dva neskôr kamarátka doniesla vzorky micelárnej vody v novom obale. Jednu pre mňa, jednu pre seba. Tá moja bola použitá maximálne dvakrát a potom poputovala inej mojej kamarátke, ktorá v tom čase cestovala a potrebovala niečo na cesty na čistenie pleti. Fotka 4 fľaštičiek pochádza z internetu, pretože obal som od nej prirodzene nepýtala. Pekne jej prejasnila pleť a dobre vyčistila póry. Po návrate z kúpeľov mi povedala, že keď najbližšie pôjde do lekárne, určite si ju kúpi. A tak som pre Vichy získala novú zákazníčku, pretože Nika nezvykne  len tak tárať a dnes už inú vodu ako Pureté Thermale na svoju tvár nedá. :-)

Použitie micelárnej vody

Ako tradične, voda sa aplikuje vatovým tampónikom. Pekne ním ráno i večer pleť vytrite a po vyčistení pleti už nezmývajte. Hodí sa pre suchú pleť, citlivú i normálnu pleť. Ak je vaša pokožka začervenaná, táto voda bude pre vás výborná. Má len jedno mínus. Líčenie v pohode odstráni, no s mejkapom odolným voči vode si určite neporadí. Na taký si objednajte radšej Pureté Thermale - odličovač vodeodolného mejkapu.

Moje hodnotenie:
Textúra: vodová, tekutá
Hydratácia:
5
Vôňa:
príjemná, vonia sviežo a parfém veľmi necítiť, čo môže byť výhoda pre alergikov
Celková spokojnosť:
10
Cena: 19 -22 EUR za 200ml
celkové hodnotenie - slovom
VYNIKAJÚCI
obal / prezentácia výrobku
krátkodobá účinnosť
účinnosť v dlhodobom horizonte
hydratácia
odličovacia schopnosť
vôňa
pomer kvalita / cena
celkové hodnotenie

Než som napísala tento článok, odliala som si od Niky trošku vody aj pre seba (my sa takto z času na čas delíme o kozmetiku) a chvíľku ju opäť používala. Aby moje hodnotenie nebolo neobjektívne, vodička dostala novú šancu. Nebudem predsa hodnotiť niečo, čo som skúsila raz a nikdy viac... Moja pleť je už konečne relatívne normálna a trpí začervenaním. Teda sa z pochopiteľných dôvod stalo presne to, čo som čakala. Opäť mi pasuje. Preto pokukujem po internete a uvažujem, že si ju zadovážim aj pre seba. Dobrý by bol balíček, ktorý ste videli v začiatkoch článku. Obsahuje samé dobré veci. Dokonca je v ňom aj krém Aqualia Thermal Riche, ktorý už poznám a ktorý mám rada, len v inom obale. Ak máte typ pleti, ktorý je v článku popísaný a ak by ste na tento balíček niekde natrafili, určite si ho kúpte.  Neoľutujete.
 
Iné výrobky z danej kategórie, ktoré by vás mohli zaujímať:

Vichy - Pureté Thermale, čistiaca penová voda pre rozjasnenie pleti
Vichy - Pureté Thermale, odličovač 3v1
Vichy - Pureté Thermale, osviežujúce odličujúce mlieko
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes