Brezová voda na vlasy

Bola jar, všetky rastliny v plnom kvete, či aspoň pučali a moje vlasy akoby zaspali dobu. Nie a nie pochopiť, že by mohli trošku podrásť a byť hustejšími. Možno mi dávali takto najavo svoju nevôľu. "Však sa už toľko nemastíme, buď rada!". Ale ja som náročná. Mne to nestačilo a zavolala som si na pomoc prírodu.

Poznám jeden taký liek na nedobré vlasy. Táto voda obsahuje mnoho stopových látok, no my sme o nej počuli len v pesničke "Z brezového dreva voda kvapká". Aj v tej básničke o ranenej breze sa hovorí, že breza plakala. Slová možno ostali z časti nepochopené a kto nevyrástol na dedine, či nestrávil nejaký čas v prírode, ten ani nevie, na akej pravde sa zakladajú. Nie je to dažďová voda či voda z prameňa, ktorá po brezovom kmeni len steká. Nekvapká z jej povrchu. Prúdi v jej vnútri ako dravá rieka smerom od koreňov až k púčikom listov. Najdravejší je tento prúd práve s marci a apríli.

Ako získať brezovú vodu

Z brezovej vody sa vyrábajú šampóny a vlasové vody, ale keby ste chceli, môžete si čistú vodu odchytiť priamo zo zdroja. Priamo zo stromu. Teraz je už na zber neskoro, no až príde opäť jar, určite na to nezabudnite. Potrebujete len ostrejší nožík alebo vrták, kúsok drievka, v ktorom je malá priehlbinka ako žliabok (alebo kúsok slamky na pitie), nádobu a drôt. Nájdeme si brezu, hladšiu plochu na jej kmeni (minimum kôry), urobíme zárez alebo vrt v hĺbke aspoň 1,5 - 2cm a zastrčíme doňho drievko/slamku. Zárez by mal byť mierne šikmý a mal by smerovať nadol. Určite nie kolmý, lebo taký by tej vode stekať a odkvapkávať do nádoby nepomáhal. Až nám voda začne kvapkať, umiestnime pod kvapky nádobu, ktorú priviažeme drôtom či šnúrkou ku kmeňu, aby nám ju vietor neodfúkol. Potom nám už ostáva len čakať, až nám brezička nádobu naplní. Aby to bolo úplne správne, stromy by sme mali najskôr poprosiť o vodu a až potom vŕtať. A tiež by sme im mali na konci poďakovať. Poviete si o mne, že som blázon, no ja zastávam názor, že k prírode nemáme byť neúctiví.

Brezová voda je bez farby, no nie je úplne číra. Má mierny zakalený vzhľad. Časom vám môže mierne zožltnúť, ako aj mne (čo aj vidíte na fotke, lebo čerstvú som vám ju odfotiť nestihla), preto nie je vhodná na dlhodobé uchovávanie. Ak ju však chcete použiť aj o mesiac či dva, dá sa, no skladujte ju v chladničke.


Použitie

Získaná brezová voda sa dá používať ako vlasová voda v neriedenom stave. Po umytí vlasov a spláchnutí šampónu si do vlhkých vlasov a pokožky vmasírujete ešte trošku tejto vody. Už neoplachujte. Vyrobiť si môžete aj bylinkový ocot podľa mojich receptov, len namiesto obyčajnej vody použijete brezovú. Alebo si kúpte nejakú voňavú vlasovú vodu (Dixi, Luna, Reghair) a namiešajte si ju 1:1 s brezovou. Brezovou vodou sa dá riediť aj šampón. Využití je viac ako dosť. Je to na vás. Ja som ju používala aj neriedenú, aj namiešanú s kupovanou vodou. Oboje bolo fajn.

Účinky brezovej vody

Moje vlasy sú konečne hustejšie. Do vrkoča už mám čo zapliesť či vzopnúť. Kedysi to nebolo tak. Kým boli moje vlasy čerstvo umyté (a nafarbené tmavšou farbou), pokožka na čele a temene presvitala len jemne. No až som mala mastnejšie vlasy, už to veru nebolo bohviečo. Aj preto som časom zmenila svoju farbu na blond a nosila prevažne svetlé odtiene. Pár rokov som nosila blond, potom svetlé hnedé, neskôr strieborno - zlatý melír, potom červené. Dnes už taký problém nemám. Farbu si môžem dať akú chcem. Vlasov mi narástlo viac a majú aj svoj objem.

Brezová voda pomáha aj proti lupinám. Ak si ju zmiešate s inou vodou či šampónom, môžete ju v podstate použiť na akýkoľvek typ vlasov. Príroda je mocná pani. Všade tam, kde chémia nestačí, alebo kde chémiu nechceme, dajme priestor prírodným liekom. Sú účinné a sú zadarmo.
ZDIEĽAJTE:

1 komentár :

  1. Rodina sestrinho frajera nam poslala par flias a zatial len stoja v chladnicke, ale asi ich dnes po umyvani vlasov vyuzijem. Dik za clanok, je super, ze ti brezova voda pomohla!
    Nikavero

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes