Matis: Réponse Teint BB Cream

Hľadím na obal a krútim hlavou. Nikde ani zmienka o tom, či je tento krém LIGHT alebo DARK, či aký odtieň to vlastne držím v ruke. Tak teda otáčam škatuľku do všetkých strán a čítam, čo za popis to pre nás nachystal výrobca a som z toho ešte viac chrumkavá. Tak bude to teda krém pre mňa či nie? Otvoríme a uvidíme.


"Ale veď je dáky tmavý!" zamrmlala som si popod nos a s nevôľou pozerala na obsah, ktorý vyzeral ako mamin mejkap spred dvadsiatich rokov. Príjemne a navlas rovnako voňajúci, no strašne tmavý. Pomyslela som si: "Paráda, keď si týmto natriem tvár i krk a čo len trochu sa spotím, budem mať na ksichte to super moderné ombré. Veď ja som večne spotená ako dvere od chlievika."

Ako najschodnejšie riešenie bolo počkať, až sa trošku opálim a potom budem skúšať. A v tom je ten háčik. Ak by som mala čo najjednoduchšie charakterizovať spôsob, akým moja pokožka tmavne, použijem názov jedného známeho diela - Waiting for Godot (Čakanie na Godota).  Aj to moje opaľovanie je absurdná dráma. Dráma preto, lebo ja sa vôbec neopaľujem cielene a absurdným ho činí to moje večné vyhýbanie sa slnku. Však sa pozrite, aké som mala pretým biele ruky... A tu máme aj jeden dramatický zvrat. Čakala som totiž... zbytočne. :-D

Tento BB krém je súčasne jeden z prvých, ktoré sľubujú pokroky v boji proti vráskam a to vyhladením, lepšou hydratáciou a odrazom svetla z povrchu pokožky, výplňou vrások i liniek. Má mať skrátka vyhladzujúci a zvláčňujúci účinok. Ako som však zistila, po troch mesiacoch, on sa aj prispôsobuje pleti a to tam napísané nie je. :-)

Popis ma, odhliadnuc od toho jedného nedostatku, vcelku zaujal. Stojí v ňom, že krém má viacúčelové zloženie. Pleť má zjednotiť (predpokladám, že farebne), hydratovať, skrášliť (trošku nejasné, ale azda motyka vystrelí a budem ozaj krásna), rozjasniť, chrániť a pomáhať proti starnutiu. Čo ešte viac upútalo moju pozornosť, je obsah látky podobnej kyseline hyalurónovej. Ihneď začalo pátranie a hľadanie tej údajne prírodnej alternatívy, lebo nič také som ešte zatiaľ nevidela. Nie vo svojej kozmetike. Kto hľadá, nájde. Kľúčovú úlohu zohráva výťažok z rastliny, ktorej listy zalievame vodou a vďaka pití výluhu z nej sa nám lepšie vyprázdňuje - list senny. :-) Akurát tu nejde o listy, ale semiačka, z ktorých výrobca získal špeciálny polysacharid (CASSIA ANGUSTIFOLIA SEED POLYSACHARIDE). V článku o kréme proti vráskam Revitalift Laser Renew sme taktiež hovorili o polysacharidoch. Spomínané boli glykosaminoglykany, potreba našich tkanív pre zachovanie objemu a pružnosti. Inak to nebude ani s týmto našim zázrakom. V ingredienciach sa to nepíše, no domnievam sa, že reč je o polysacharide zvanom galaktomanan (GALACTOMANNAN), ktorý semienku poskytuje odolnosť a ochranu. Len vďaka nemu obal účinne ochráni genetickú informáciu, ktorá sa skrýva vo vnútri, no nie tvrdosť je vlastnosť, ktorú dostáva do vienka vďaka polysacharidu (na to sú iné látky), ale skôr je to dokonale prešpekulovaný systém zásobovania energiou a tiež vodou, ako taká výplň. Takto nejako sa v tele správa aj kyselina hyalurónová a preto asi to porovnanie.

V kréme našla uplatnenie aj ďalšia rastlina z radu pomerne bežných prírodných darov - slnečnica a olej z jej semiačok (HELIANTHUS ANNUS SEED OIL). Z časti prepožičiava krému príjemnú vôňu, je to emoliencium (zvláčňovač) a spolu s vitamínom E (TOCOPHEROL), ktorý tu tiež máme, sú oba aj účinné antioxidanty. Nezabudnime ani na účinného bojovníka s poškodeniami - biotín (BIOTIN). Tento vitamín pleti najviac chýba. Mladej či zrelej, to je jedno. No najväčší deficit máta práve tá, ktorá trpí prvými príznakmi starnutia. Sčítané, podčiarknuté, mám tú česť s prvým BB krémom, ktorý sa bude hodiť ako prevencia vrások a súčasne kvalitná kamufláž pre ženy stredného veku i staršie. Doteraz som skúšala len krémy pre mladé baby.

Z rady zvlhčovačov tu máme taktiež viacero látok. Voda a glycerín (samozrejmosť), butylén-glykol (BUTYLENE GLYCOL), fosfolipidy (PHOSPHOLIPIDS) - hlavné komponenty bunkovej membrány prepúšťajúcej vodu do buniek - a ešte jedno prekvapenie v podobe pomerne neznámeho rastlinného extraktu (IMPERATA CYLINDRICA ROOT EXTRACT). Významnú úlohu zohráva - ako inak - koreň, v ktorom sa drží celá výživa, vlhkosť, ktorú rastlina posúva smerom k listom. O tejto tráve som zatiaľ nič nečítala ani nepočula, preto prebehlo menšie pátranie. Ako som zistila, je to vážne tráva a presne tak aj vyzerá. Predstavte si náš záhradníkmi milovaný pýr a dajte mu bordovo-červenú farbu. Vieme, že tak ľahko sa pýru nezbavíme, lebo je veľmi odolný a znesie aj väčšie suchá. No a teraz si vezmite, že toto čudo rastie v západnej Afrike, kde musí prežiť aj horšie podmienky. Niet divu, že to vedcom začalo vŕtať v hlave. Objavili v ňom zdroj draslíka a jednu látku komplikovaného názvu, ktorej obdobu som videla už aj v iných kozmetických výrobkoch, len som presne nevedela, čo je zač. Táto látka býva označovaná skratkou DMSP a je to derivát metionínu - prirodzeného ochrancu ľudskej kože. Čiže to, čo má rastlina, máme i my a to je dosť dobré znamenie. Logicky, hydratácia prijatá vďaka látkam, ktoré telo pozná, bude trvácnejšia.

Ešte spomeňme slnečnú ochranu. Úprimne, možno by mohla byť aj vyššia - krém má SPF 15 a lepšia by bola aspoň dvadsiatka. Sunscreeny chrániace pokožku pred UVB sú v prevahe a ani ten pomer voči UVA ochrane nebude asi najlepší, ale toto nie je opaľovací BB krém, ale úplne bežný mestský krém. A máme v ňom navyše ten derivát metionínu, ktorý síce nie je vyslovene sunscreen, ale aspoň učí pokožku brániť sa dehydratácii v dôsledku žiarenia. Úlohy, ktoré má krém plniť, sú splnené. Do bodky, lebo ochrana pokožky pri opaľovaní v zozname nebola a žiadna rozumná žena sa nenatrie BB krémom, aby sa mohla ísť vyvaliť na slnko. BB krémy sú kvázi denné krémy a ak majú nejaký ochranný faktor, je to len plus. Keby ste však predsa veľmi chceli na slnko, vraj je na trhu dostupná aj verzia s SPF 30.

Moje skúsenosti s krémom

Mohla som čakať, že keď na obale nevidím nič, čo by svedčilo odlišovaniu výrobkov podľa farieb, potom bude krém určený pre všetky odtiene pleti. Úprimne, nedocvaklo mi to. Ani pri pohľade na ten tmavý krém vychádzajúci z tuby, mi nebolo nič jasné. Možno by som predajcom odporúčala to písať aspoň v e-shopoch v popisoch. Obal týmto u mňa stratil nejaké body, lebo jednou z povinností každého výrobcu je uvádzať čo najkompletnejšie údaje. Inak je celkom vkusný.




Krém je na dotyk príjemný a dobre sa rozotiera. Vonia nie ako denné krémy, ale cítim v tej vôni bylinky, takže sa blížime skôr k vôni liečivých krémikov. A ako som spomenula na začiatku, pripomína mi to mamin mejkap. Neviem, čo za značku to bolo, asi Dior, no bol veľmi starý a tiež voňal takto "lekárensky". Neviem ako pre vás, no pre mňa je to príjemná vôňa.


Aký tmavý vyzeral na tej mojej smrteľne bledej pokožke, to môžete vidieť hneď fotografii vyššíe. Ešte ani po rozotretí to nebolo bohviečo. A potom som jemne poklepkala prstami po pokožke, dôkladne porozotierala a tie prechody odrazu zmizli. Tak isto vyzeral aj na tvári. Žiadny vzhľad masky. Kebyže toto viem pred troma mesiacmi, tak ho skúšam hneď a nečakám ako trúbka. :-) 

Ako obstál? Tu môžete vidieť výsledky.


Farebne pleť rozhodne zjednocuje. Je to svätá pravda. Tmavšie miesta splynuli so svetlými a nebolo vidieť ani fliačky po akné. S tým akné to už až také ružové nie je. Akné kryje, ale nie veľmi a ani to nemá v popise práce. Tento BB krém je určený len na jemné korekcie, nie prekrývanie väčších nedostatkov. Ani s tým mojim červeným nosom si neporadil úplne na jednotku. Tam by bolo bývalo vhodné použiť zelenú podkladovú bázu a červené žilky by stratili na farebnej intenzite.

Že hydratuje, chráni, spevňuje a tým aj skrášľuje, to sa dalo čakať a očakávanie sa naplnilo. Hydatácia bola citeľná po celý deň. Pokožka zjemnela a akoby ani nebola celý deň vystavená všetkému tomu znečisteniu prichádzajúcemu z prostredia okolo mňa - klimatizácia, výfuky aút, dym z cigariet (ja nefajčím, ale z času na čas sa ocitnem niekde, kde sa fajčí), smog,... Pri odličovaní to všetko bolo vidieť, ale nemala som tak zanesené póry ako keď si dávam bežný mejkap. V tom vlastne spočíva ten rozdiel medzi BB krémami a mejkapmi.

O účinku proti vráskam som sa zatiaľ nepresvedčila, pretože vrásky nemám takmer žiadne a tento krém používam relatívne krátko, aby sa mohlo stačiť prejaviť aspoň nejaké to spevnenie pleti.

Žiarivý vzhľad dosahuje pokožka vďaka dobrej výžive, hydratácii a ochrannej vrstve, ktorú jej krém vytvorí, nie (len) vďaka pigmentom. Ak sa teda takto výživný krém použije na zmiešanú alebo mastnú pleť, potom treba bezpodmienečne použiť zmatňujúci púder, inak sa budete ligotať ako ja a to nie je veľmi pekné. Tento krém evidentne neobsahuje modré pigmenty. Ak by ich obsahoval, alebo ak by ich obsahoval dosť, bol by svetlejší a svetlo, ktoré by pigmenty odrážali, by vyzeralo inak. Pokožka by svietila a mala by lesk, no nevyzerala by mastná. Na všetky ostatné typy pokožky sa však tento krém hodí. 


Aby ste videli, ako vyzerá pokožka po odlíčení, respektíve čo všetko mal krém prekryť, dávam sem aj fotku po odlíčení BB krému. Mám na sebe aj riasenku, ktorú som neodlíčila, lebo som testovala jej výdrž. O riasenke bude reč hneď v ďalšom článku, my pokračujeme BB krémom. Vidíte, že môj nos je červenší a tých fliačikov mám bez krému po sebe celkom dosť. Nejakú kryciu schopnosť teda istotne má.

Moje hodnotenie BB krému:

Takto pred týždňom sa mi pleť až tak neleskla, takže výsledky spred týždňa by boli možno trošku iné. Ako na zlosť, práve teraz, keď som sa konečne odhodlala testovať, sa mi muselo na brade vyhodiť akné a pleť sa mi mastí viac. Ťažko teraz hodnotiť niečo, čo nie je primárne určené na zmiešanú pleť. No napriek tomu sa o to pokúsim.

Textúra: krémová, hladká
Hydratácia vs. výživa:
5
Výdrž: dobrá (cca 6 a viac hodín - štandard u BB krémov, ktorý som nečakal pri mojom type pleti)
Vôňa: príjemná, vonia skôr ako nejaký liečivý krém, nie ako kozmetika
SPF:
15, no najnovšie sa začal vyrábať aj SPF 30
Celková spokojnosť: 8
Cena: 30 EUR za 50ml

celkové hodnotenie - slovom

VYNIKAJÚCI

obal / prezentácia výrobku
krátkodobá účinnosť / efekt
účinnosť v dlhodobom horizonte
hydratácia vs. výživa
zmývateľnosť pri odličovaní
vôňa
pomer kvalita / cena
celkové hodnotenie

Škoda toho trojmesačného čakania na bronzovejšiu pokožku, no škoda aj toho lesku, ktorý mi na tvári ostal. Ten mi vážne nesvedčí. Avšak napriek všetkému som odhodlaná tento krém používať minimálne ako podklad. Však prepúdrovať sa dá kedykoľvek, keby už len o to šlo. Cena krému je na mňa privysoká a keby som ho pred tými troma mesiacmi nevyhrala, asi by som si ho sama od seba nekúpila, no to zloženie sa mi vážne páči a určite mojej pleti prospeje aj takáto preventívna kúra proti vráskam. 

Až sa budem chcieť vybrať niekde bez mejkapu a len s BB krémom, zatiaľ ostanem pri Ideálii z Vichy a Sensibio AR od Biodermy. Majú o 10ml menší objem a sú o 10 EUR lacnejšie, no sú tiež vhodnejšie na môj typ pleti. Na druhej strane, kto máte suchú, normálnu, dehydratovanú pleť, alebo aj vrásky, tomu tento krém sadne parádne. Aspoň ja si tak myslím. Skúste si zohnať tester (ak sa dá) a uvidíte.

ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes