Yves Rocher: šampón proti lupinám s kapucínkou

Je to o mne známe. Takto pol roka dozadu som sa vyslovene trápila s mastnými vlasmi. Celá pokožka hlavy o korienky vlasov boli schopné znečistiť sa do 20 hodín po umytí vlasov, pokožka svrbela a už už vyzerala, že by sa mohla obsypať lupinami. Bolo mi jasné, že za to istotne môže nejaká kvasinka a tak som vyhľadala prírodnú pomoc.


Ako prvý dobrý šampón stojaci sťa bojovník v prvej bojovej línii sa objavil šampón proti lupinám od Fleur de Santé a už čoskoro ho bolo treba vystriedať s iným, lebo kvasinky sú potvory. Raz dva si vytvoria návyk. Rovnakú skúsenosť mám so šampónom Elseve (mimochodom, je taktiež veľmi dobrý, raz o ňom napíšem). Zaberal mi dosť dlhú dobu, no potom náhle prestal. Takže som sa poistila a vzala si druhý šampón s podobným účinkom, aby som ich po nejakých troch týždňoch mohla na čas vymeniť.

Pár známych mi povedalo: "Však si zájdi do lekárne a kúp si Nizoral." Hej, dá sa aj tak a ja nemám nič proti tomuto šampónu. Je to určite dobrá vec, ak ju nepoužívate dokola vždy, keď sa vám objavia lupiny. Akurát ja mám viac fantázie a nemusím používať komerčne známe veci v 60ml obsahu za 8 - 9 EUR, keď si viem skočiť do obchodíka Yves Rocher a dostať rovnako a možno aj viac kvalitnú vec za polovicu ceny a s trikrát toľkým obsahom. Vzala som si rovno dva, lebo ich šampón proti lupinám s kapucínkou bol dokonca v akcii a nemala som najmenší dôvod neveriť mu.



Čo sa mi na ňom pozdáva?

Jeho hlavnou účinnou látkou je extrakt z kapucínky väčšej (TROPAEOLUM MAJUS EXTRACT). Tá bylinka si už dávno získala moje sympatie. Vyzerá krásne a ľudia ju pestujú prevažne ako okrasnú rastlinu, no asi tak 8 rokov dozadu mi začali ľudia chodiť do lekárne a vypytovať tabletky alebo čaj z rastliny nazývanej Lichořeřišnice. V Čechách to bol vtedy veľký boom. Ľudia sa niekde dostali k letáčiku prípravkov značky Herba Vitalis alebo čajov od pána Grešíka, kde sa dočítali, že bylinka priam oplýva účinkami rovnajúcimi sa efektu antibiotík. Čudovala som sa, čo za žeruchu to vypytujú (žerucha je po česky řeřicha) a dala som sa do pátrania. Výsledok? Žiadna žerucha to nie je. To len v Čechách dávajú všetkému také podivné názvy. Táto bylinka je zázrak. Zničí úplne všetko, čo telo neznáša. Vraj si poradí aj s e.coli a baktériou salmonely. Polieči močové cesty i vyprevadí z tela angínu (streptokoky i stafylokoky) a dokonca má pozitívny vplyv aj na pokožku. Niet divu, keď odkrágľuje všetky baktérie... Keď som si toto všetko o nej prečítala, napadlo mi len jediné: "Chceš mi poškodiť, milá baktéria? Dávaj si bacha. Kapucínka ťa má na svojom zozname." Takže nech sa už na tej mojej gebuli nachádza čokoľvek, toto by to malo zničiť hneď a zaraz.

Ako tak pozerám na zloženie, vypichnem ešte liečivo octopirox (PIROCTONE OLAMINE), ktorá je tu popri kapucínke už len do počtu. Keby ste chceli vedieť, liečivo pôsobí proti kvasinkám a plesniam. Možno taktiež stabilizuje prípravok. Rastlinné extrakty ľahko podliehajú skaze, takže to bude na zabezpečenie stále rovnakej kvality. Nájdete ho aj v šampóne, ktorý som spomenula hneď na začiatku v úvode článku.

V šampóne od Fleur de Santé to bol salicylát sodný, u tohto výrobku si zvláštnu pozornosť si zaslúži kyselina salicylová (SALICYLIC ACID). Kyselina rozpúšťa  mŕtve kožné bunky prichytené na povrchu pokožky a držiace už len silou vôle. Drvivej väčšine ľudí sa tento efekt hodí, pretože kde svrbenie pokožky nesprevádza aj drsný strup pozostávajúci z práve takýchto mŕtvych zrohovatených buniek, tak tam ľudí obťažuje "sneh" padajúci z vlasov. Je lepšie zbaviť pokožku takýchto buniek, lebo po tou vrstvou takmer nedýcha a horšie sa regeneruje.

Opis výrobku

Balenie výrobku je pekné. Nie je to obyčajná plastová fľaša, ale pekný a luxusne vyzerajúci obal s embosovaným nápisom Yves Rocher v spodnej časti. Už keď sa naň pozriete, viete, že ide o bylinkový šampón a presne tak aj vonia. Necítim v tom žiadny parfém (i keď nejaký ten voňavý akcent je tam primiešaný), ale ide z toho príroda. Hustotou ide o priemerne hustý gél jemne peniaci. Kto by chcel, môže si k tomu zakúpiť aj pumpičku za 70 centov. Pasuje na celú radu Rastlinná starostlivosť o vlasy.

Účinky šampónu na moje vlasy
Pri aplikácii šampónu od FdS som mala zvláštne pocity. Cítila som také akoby mravčenie. To isté sa zopakovalo pri tomto výrobku, akurát tie pocity boli o niečo intenzívnejšie. Chvíľami to bolo zvláštne, ale trvalo to krátko a dalo sa to vydržať. Keď sa tak nad tým opakovane zamýšľam, mohol to byť účinok kyseliny salicylovej. Kedysi som mala masť s obsahom kyseliny salicylovej určenú na zrohovatenú pokožku chodidiel a tam sa to rozpúšťanie stvrdnutej kože prejavovalo viac ako šteklenie. Avšak pokožka hlavy je omnoho citlivejšia a tá koncentrácia kyseliny je podstatne menšia, preto ten výsledný dojem naozaj môže byť iný.
 
Pred tými mesiacmi bolo ťažké posúdiť celé jeho spektrum účinkov, keďže som šampón používala striedavo s iným a to mastenie ako také už postupne ustupovalo. Ani lupiny neboli žiadne. Aby som však mohla objektívne hodnotiť, nepísala som hneď recenziu. Nechala som pokožku vyliečiť, dlhšiu dobu používala bežný šampón a do svojej zásoby som siahla až teraz, keď sa opäť objavili prvé príznaky lupín. To je tiež dôvod, prečo sa dizajn produktu na mojich obrázkoch nezhoduje s dizajnom toho, ktorý nájdete v obchode aktuálne. Keby ste ho teda hľadali, na policiach pozerajte šampón s tmavou etiketou a púčikom kvetu v žltých odtieňoch, ako ukazuje obrázok nižšie.

Zdroj: katalóg pre mesiac august zo stránok http://www.yves-rocher.sk/

Výsledok opakovaného použitia? Šampón nesklamal ani teraz. Lupiny vymizli hneď po prvom umytí. To ja považujem za veľmi dobrý výsledok.

Moje hodnotenie výrobku podľa hodnotiacej stupnice:

Textúra: stredne hustý
Hydratácia a výživa: 5, mám z neho ozaj dobrý pocit a pokožka ma po ňom konečne nesvrbí
Čistiaci efekt: 5, vlasy sú jednoznačne čisté, príjemne voňajú po bylinkách
Vôňa: krásna bylinná vôňa
Celková spokojnosť: 10
Cena: 200 ml balenie stojí 3,90 EUR
 
celkové hodnotenie - slovom
VYNIKAJÚCI
obal / prezentácia výrobku
krátkodobá účinnosť
účinnosť v dlhodobom horizonte
čistiaci účinok
zmývateľnosť
vôňa
pomer kvalita / cena
celkové hodnotenie

Jediného motýlika som ubrala za účinnosť v dlhšom časovom horizonte. Aj tento šampón (ako aj iné šampóny proti lupinám) bude návykový a teda ho po čase treba vystriedať. Nepoužívajte ho dlhodobo. Ak lupiny zmiznú, ešte chvíľku si ho doprajte, potom odložte a nahraďte ho iným šampónom podľa typu vlasov. Z Rastlinnej starostlivosti by vás mohli zaujímať aj tieto šampóny:

Yves Rocher - svieži šampón pre mastné vlasy
Yves Rocher - šampón pre lesklé vlasy
Yves Rocher - šampón pre väčší objem vlasov
Yves Rocher - regeneračný šampón na poškodené vlasy
Yves Rocher - šampón s účinkom proti starnutiu vlasov
Yves Rocher - šampón na šedivé vlasy s nevädzou
Yves Rocher - šampón s chininovníkom na gaštanové vlasy
Yves Rocher - šampón s rumančekom na blond vlasy
 
Produkty zakúpite v obchodíkoch Yves Rocher, ktoré sú roztrúsené po celom Slovensku i Čechách. Keby ste si neboli isté, či je nejaký obchod aj u vás, použite nástroj na vyhľadávanie predajní na stránkach Yves Rocher.
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes