Mineral Beauty System: soľ do kúpeľa Dead Sea Bath Salt

Dnes sa konečne vrhnem na recenzovanie obsahu krabičky krásy od BioBeauty, ktorú som predstavila v článku Biobeauty - moja prvá krabička krásy. Box obsahoval kopu pre mňa užitočných vecí, z ktorých niektoré som predtým nemala vo zvyku používať, ale rada som ich vyskúšala. Začneme soľou do kúpeľa, ktorá na malú chvíľočku vytesnila moju obľúbenú penu. Bola to dobrá skúsenosť?

Dostala som nie jednu, ale rovno dve vzorky soli. Na stránkach sa to nespomína, tento detail si všimnete až na zväčšenom obrázku, alebo ho uvidíte na obale vzorky, ale nie je to obyčajná soľ. Nápis Dead Sea indikuje, že pôjde o soľ z mŕtveho mora, ktorého jedinečnosť spočíva nielen vo vysokej koncentrácii soli, ale tiež v jej výnimočnom minerálnom zložení (horčík, draslík, sodík, vápnik, zlúčeniny chlóru, brómu a jódu, zinok, selén a mnohé iné prvky). Minerály sú veľmi dôležité pre správne fungovanie nervového a pohybového systému. Impulzy prichádzajúce do svalov s pomocou nervov potrebujú hlavne prvé tri spomínané prvky. Ich nedostatok spôsobuje svalové napätie, ktoré sa často prejavuje ako nepríjemné kŕče a stuhnutosť svalov. Minerály tiež pomáhajú vyživovať pokožku a posilňovať jej prirodzenú obranyschopnosť, urýchľujú regeneráciu buniek i zbavovanie sa toxínov. Kúpeľ vo vode s aromatizovanou soľou preto pomáha nielen uvoľniť svaly, ale tiež očistu pokožky a v neposlednom rade potešenie zmyslov vďaka príjemnej vôni.

Soli sú balené v rôznej gramáži. Videla som balenia po 180g, 250g, 500g, 1kg a kto by na nich ostal závislým, môže si kúpiť aj 5-kilogramové vrece. :-)

Zelený čaj vľavo a vzorka s vôňou oceánu napravo (modré vrecúško)
Soli na obrázku sú k zakúpeniu v baleniach po 250 a 500g v obchode BioBeauty (vôňa oceánu je na tejto podstránke a vôňu zeleného čaju nájdete tu). 

Tie moje vzorky som neodvážila (akurát som mala pokazenú váhu), ale pokiaľ ma môj odhad získaný rokmi praxe neklame, mohli vážiť tak 100g. Obchod zamachroval, keď dal do krabičky takéto veľké vzorky. Jedna vzorka vám vystačí tak na 1 - 2 použitia. Podľa toho, akú veľkú máte vaňu a koľko vody do nej napustíte. Doma v byte mám maličkú vaňu (vidíte ju na fotke vpravo), takže jedna hrsť soli je pri menšom množstve vody tak akurát. No u rodičov v kúpeľni je vaňa veľká a tam som radšej dala celé jedno vrecko.

Na obaloch a žiaľ ani na stránkach sa k zloženiu nedopátrate, preto sa môžem len domnievať, že vzorka soli so zeleným čajom obsahuje celkom isto soľ z mŕtveho mora a čiastočky a možno aj nejaký koncentrovanejší výťažok či arómu zo zeleného čaju. To by som nebola ja, keby som ich neprezrela pod lupou, či ide naozaj o čaj. Zistenie? Áno, je to kvalitný zelený čaj a nie sú to žiadne smeti, ale naozajstné lístočky. Keby ste poriadne zaostrili zrak, ešte na nich uvidíte aj žilky. Prenádherne voňajú. Tá aróma mi je veľmi sympatická a tuším v nej cítim aj stopy jazmínu. Možno to bol jazmínový zelený čaj. :-)


Vzorka s vôňou oceánu v sebe žiadne drobné čiastočky nemá. Ide čisto o soľ zafarbenú na modro s esenciálnymi olejmi. Opäť môžem len hádať, aké oleje to sú. Dohromady tvoria zaujímavú kombináciu voňajúcu sladko, ale i tak sviežosťou pripomínajúcu more. Vždy som si myslela, že more nie je sladké, lebo väčšina dezodorantov a sprejov s morskou vôňou je skôr takých citrusovo-drevitých, ale toto sa mi páči viac. Tu tie citrusy, ktoré mi vo voňavkách vadia, necítim. Nechala som si vrecúško a stále mám v ňom nos, aby som identifikovala tie oleje, tak mi prepáčte, ak tieto moje dohady nebudú úplne správne. Určite sú tam nejaké exotické vône. Tipujem to na kokosový a mandľový olej. Stopercentne je tam aj nejaké drevo. Céder a pižmo asi nie, je to niečo sladšie, azda pačuli. Možno aj nejaké ovocie alebo sladko voňajúci kvet, ale na to som už neprišla. :-)

Testovanie solí

OCEÁN: Ja nemám rada horúce kúpele a hoci moje ruky i nohy nikdy nebývajú studené (pokožka je za každých okolností príjemne teplá) voda v mojej vani určite nedosahuje telesnú teplotu. To vlastne ani nie je odporúčané na môj typ pleti. Keď som teda soľ vhodila do vody v mojej obvyklej teplote, bola to riadna chyba. Zle sa rozpúšťala. Na stránkach sa síce píše, že ju máme dávať do teplej vody, ale ja tú svoju naozaj považujem za teplú. :-) Našťastie som svoju prvú vzorku s morskou vôňou skúšala v byte, kde mám vírivku. Zapnuté trysky napomohli kryštálikom soli rýchlejšie sa rozplynúť, inak by ma v tej vani škriabali. 

Škoda, že som vám tú vodu nevyfotila, ale bola poriadne modrá. Bála som sa, že do vane vstúpi Veronika a vyjde z nej Šmoulinka. Osobne nemám rada veci, ktoré majú až takýto vysoký podiel farbiva. OK, môžem pridať zopár kvapiek farby, aby soľ dostala farebný nádych podobný oceánu, ale toto bolo na mňa trošku veľa. Mám taký smutný pocit, že s tou vodou by bolo možné vytvoriť batiku na mojom bielom uteráku, ale radšej som to neskúšala a vzala modrý. Som si vedomá toho, že tá farba isto nebola pre telo škodlivá a tá krásna vôňa sa mi páčila (mierne mi pomohla uvoľniť môj nádchou upchatý nos), ale aj tak hovorím NIE. Túto farebnú soľ určite viac skúšať nebudem.

ZELENÝ ČAJ: Pri druhom pokuse u rodičov som už bola poučená a najskôr napustila (pre mňa) horúcu vodu, v nej rozmiešala soľ so zeleným čajom a až potom dopustila studenú. Táto soľ nie je dofarbovaná a na moju radosť nezafarbila ani vodu. Zelený čaj prirodzene ostal plávať a nerozpustil sa, čo by každý čakal.

Ten modrý nádych vody spôsobuje farba kachličiek a odraz, voda inak nebola vôbec farebná.
Dôležitá informácia pre vás bude to, že soľ určite neobsahuje žiadne peniče, lebo voda so soľou s arómou zeleného čaju a vlastne ani tá druhá, nepenila. Ani po zapnutí trysiek. Mala som menšie zábrany vstúpiť do vane, v ktorej plával ten čajík, ale tá vôňa ma tam priam volala. Aj skúsenosti so všetkým, čo som kedy mala s obsahom zeleného čaju mi hovorili, že to bude fajn. Však lístočky sa rozmočia raz dva a nebudú prekážať, akurát je to taký zvláštny pocit, keď máte vo vani niečo čierneho, akoby ste ju dobre neumyli. Nič nezmenil ani fakt, že som tie čiastočky potom lovila a vyčesávala z vlasov. :-) Ja milujem zelený čaj a toto bola presne moja šálka kávy. Po kúpeli som sa cítila dobre a aj moja pokožka vyzerala fajn. Evidentne na tých rečiach o tom, ako zelený čaj odplavuje toxíny a oživuje farbu pleti, bude niečo pravdy. Tejto soli dávam svoje ÁNO a odporúčam ju.

Moje hodnotenie solí:

Konzistencia: stredne veľké kryštáliky
Použitie: jednoduché, akurát musíte použiť dostatočne teplú vodu
Obsah farbív (v negatívnom zmysle slova): vôňa oceán - 2 (pomerne veľký podiel) , vôňa zelený čaj - 5 (žiadny)
Čistiaci efekt: vôňa oceán - 3 (dobrý) , vôňa zelený čaj - 4 (výborný)
Celková spokojnosť: vôňa oceán - 5 (zmiešané pocity kvôli tej farbe) , vôňa zelený čaj - 9 (výborná soľ)
Cena: necelé 2 EUR za 250g, necelé 3 EUR za 500g a 4,5 EUR za 500g balenie vo fľaši

Grafické znázornenie hodnotenia:
celkové hodnotenie - slovom
vôňa oceán: VEĽMI DOBRÁ
vôňa zelený čaj: VYNIKAJÚCA
obal / prezentácia výrobku
(nehodnotím ani nerátam)
http://nd06.jxs.cz/078/763/84558850db_92820927_u.jpg
http://nd06.jxs.cz/078/763/84558850db_92820927_u.jpg
obsah farbív (nevýhoda)
2 body
účinok pre zmysly (vôňa)
účinok pre telo (zdravotný)
4 body
čistiaci efekt
4 body
4,5 bodov
zloženie
(nehodnotím ani nerátam)
http://nd06.jxs.cz/078/763/84558850db_92820927_u.jpg
http://nd06.jxs.cz/078/763/84558850db_92820927_u.jpg
pomer kvalita / cena
3 body
3,5 bodov
celkové hodnotenie3,5 bodov
4,5 bodov

Nevšímajte si nulový počet motýľov v dvoch kategóriach. Bodovaniu týchto parametrov som sa vyhla, nakoľko u vzoriek nemožno hodnotiť obal a zoznam ingrediencií nepoznám. V každom prípade, soli budú asi kvalitné. S ohľadom na účinok tej so zeleným čajom (a bez ohľadu na môj názor na tú farebnú, lebo nie každému farba tak vadí) o nich môžem povedať, že som s ich kúpou v boxíku spokojná.
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes