Balea: maska na vlasy s figovým extraktom

A zasa ten mráz, ktorý ničí všetko, čo mu príde do cesty. Páli rastliny, páli psíkom labky, ľuďom tváre, čo vidno hlavne na ich nosoch. Ani vlasy nedostanú milosť. Je dosť možné, že si budú pýtať nejakú výživnú masku a ja som pre vás jednu takú odskúšala, takže do obchodu možno pôjdete na istotu.


Na úvod musím napísať, že výrobky Balea mám veľmi rada a celkovo dôverujem čomukoľvek, čo má na sebe popis v nemčine a o čom si myslím, že bolo vyrobené v Nemecku. Svoje pohnútky vám vysvetlím na svojom druhom blogu, tu sú podstatné iné fakty. Odkedy sa mi podarilo vyhrať v súťaži gél do sprchy pre môjho otca, riadne som sa im pozrela na zúbok a ostala milo prekvapená. Už som okolo regálov s Balea kozmetikou ani náhodou neprechádzala len tak, bez povšimnutia a z času na čas niečo kúpila. Neskôr som v časopise Nový čas pre ženy videla článok, kde redakcia porovnávala suché šampóny a Balea suchý šampón dostal skvelé hodnotenie. Zvedavosť zavelila kúpiť aj ten. Dnes chodím do DM drogérie častejšie. Otcovi kupujem Balea šampóny i sprchové gély, sebe tiež niečo do sprchy, pre mamu i pre seba Balea masku na vlasy i suchý šampón. A našlo by sa oveľa viac vecí, čo už mám, ale niektoré doma ešte len skúšame, takže prirodzene nejdem predbiehať. Dnes je reč o maske, takže si ju rozoberieme od základov.

  
Zloženie masky

"V jednoduchosti je krása", povedal výrobca a zoznam ingrediencií, na aký som zvyknutá u konkurencie, okresal na minimum. Čo poviete? Bude to stačiť vlasom? Ja hovorím, že bude.

V niektorých maskách nachádzam veci s vysoko komplikovanými a dlhými názvami svedčiacimi o tom, že sú v nich zlúčeniny na báze kremíka, napríklad silikóny a rôzne polyméry. Tieto látky majú zaručiť to, že účinné látky ostanú doslova zafixované na vlasoch a dostanú dlhší čas na prenikanie do štruktúry vlasu. Predĺžia aj trvanlivosť produktu. Čím dlhšie však nechám takú masku pôsobiť, tým horšie sa bude zmývať, takže aby sa tá pevná bariéra narušila a ďalej nezaťažovala vlasy, musí sa pridať jedine ďalšia chémia. Veľkosť písma zoznamu ingrediencií sa zrazí na 5 pixelov, len aby sa to celé na etiketu vôbec pomestilo. Nie som proti týmto látkam zaujatá, veď niekde ich naozaj treba, ale ich prítomnosť v maskách na vlasy nevítam. Nechce sa mi dávať na vlasy toľko chémie a nechce sa mi ani zaostrovať zrak, keď to mám prečítať. Táto maska sa v základe takmer ničím nelíši od iných, no po týchto látkach v nej niet ani stopy. Prvý bod k dobru.

Druhý obdivuhodný fakt je, že účinné látky tvoria 50% ingrediencií, ak rátam aj vodu (však tá tiež vlasom prospieva, ak má dobrý nosič a dostane sa vo štruktúry). Z 20 surovín je pomocných látok len 10 (s vodou 11) a zvyšok sú dobrôtky pre vaše vlásky. Myslím, že také čosi som azda ešte ani nevidela. Bežne vidím tak 5 - 25% zastúpenie, ale polovičné teda nikdy. Druhý bod k dobru.

Vitamíny - máme ich až tri. Začneme provitamínom B5 - pantenolom (PAHTNEHOL). Pokračujeme vitamínom B3 alebo PP - niacínom (NIACINAMID) a (ne)končíme vitamínom E - tokoferolom (TOCOPHEROL). Vitamíny v jednej maske v počte 3ks - to je slušné. Už som kedysi kritizovala, že by výrobcovia mohli do svojich pridávať aj viac ako 2 vitamíny. Nie sú také drahé a vlasom prospievajú. Takže konečne boli moje žiadosti z veľkej časti vyslyšané. Pre bližší popis funkcie vitamínu B3 a provitamínu B5 vo vlasovej kozmetike (z iného článku) kliknite na slovo "Vitamíny". Ja teraz nejdem strácať čas opakovaním týchto faktov a ešte vysvetlím ten vitamín E, lebo o ňom ste zatiaľ mohli čítať len v kozmetických testoch týkajúcich sa prípravkov na telo, nie na vlasy.

Takže vitamín E, podobne ako pantenol, pomáha zaceľovať vlas a predchádzať stratám vody. Je to účinný antioxidant brániaci poškodeniam vlasov v dôsledku prudkých prechodov z tepla do zimy i účinkov slnečného žiarenia. To ničí vlasy úplne rovnako ako mráz. Príjemným vedľajším účinkom vitamínu E je pestovanie vlasovej pokožky. Aby vlasové cibuľky dostali dobrú výživu, potrebujú byť prekrvené a potrebujú kyslík. A to práve dosiahnete tým, že vmasírujete masku s vitamínom E nielen do vlasov, ale doprajete ju aj pokožke. Vlasy budú rýchlejšie rásť a odmenia sa vám krásnym leskom.

O zdravý vzhľad sa postará aj kyselina citrónová (CITRIC ACID), ktorá tiež napomáha tomu, aby sa maska ľahšie zmývala. Je škoda, že sa jej výrobcovia tak boja. A  špeciálna vďaka patrí perlovému extraktu (HYDROLYSED PEARL), získanému hydrolýzou za prítomnosti kyselín alebo enzýmov (tých metód je viac). Jeho výhodou je úplná rozpustnosť vo vode, čiže sa dostane do samotného vlákna  a dobrá udržateľnosť vo vnútri. Tu už asi tušíte, že keď niečo preniná dovnútra a neostáva vyslovene na povrchu, nemôžeme vyslovene hovoriť o lesku. To ale je i nie je pravda. Extrakt možno nedá vlasom lesk perál, ale obohacuje vlasy o proteíny (tvoria viac ako 50%) a vápnik (okolo 30%). Proteíny sú potrebné pre ich rast i zdravý vzhľad a zdravý vzhľad = lesklý vzhľad. Perličky však majú aj svoje nevýhody. Absolútne sa nehodia na mastiacu sa pokožku ani svŕbiacu pokožku, pri ktorej sa tvoria mastné lupiny. Taká perly neľúbi.

Zdrojom minerálnych látok je i morská soľ (MARIS SALT). Na obale sa neuvádza, či ide o soľ z mŕtveho mora alebo nejakú inú, ale nech je to akokoľvek, určite obsahuje kopu minerálov, ktoré v moriach bežne nachádzame. Moria sú zásobarňou takých minerálnych látok, ako napríklad horčík, draslík, sodík, ďalší vápnik, možno aj nejaký jód, zinok a selén. Všetky tieto minerály potrebuje pokožka pre zásobovanie folikulov, v ktorých sa nám na vlasový korienok naviazujú látky vytvárajúce a predlžujúce samotný vlas. Toto je teda asi prvá maska, na ktorej si "nepošmáknu" len moje vlasy, ale i pokožka. A je to všeobecne prvá maska, ktorú sa nebojím vmasírovať ku korienkom. Ďalší bod k dobru.

Mastné kyseliny (konkrétne omega-6 kyseliny) sú zastúpené v jednom z najzdravších olejoch - oleji zo slnečnice (HELIANTHUS ANNUS SEED OIL) a podieľajú sa na raste silných vlasov. Chránia vlas, zvláčňujú ho, dodávajú lesk a pomáhajú mu vytvárať ochrannú bariéru. Olej obsahuje kyselinu gama alfa linolénovú, ktorá bráni vláknam, aby sa zmrštovali a strácali na hrúbke, čiže sa pevne držia vo folikuloch a nevypadávajú.

A na záver ešte spomeniem hydratačné látky, ktorými je glycerín (GLYCERIN) a extrakt z figy (FICUS CARICA FRUIT EXTRACT). Figy sú tiež zásobarňou antioxidantov. Ich vnútro je červené a táto farba nám prezrádza, že obsahujú vitamíny A a provitamín A - betakarotén a výskumy preukázali, že aj vitamín C, H a K, preto ich výrobca nemusel pridávať v syntetickej forme. Okrem týchto v nich nájdeme aj vitamín B1, B2, B6, B12. To je ďalšie plus, lebo tento posledný ovocný komponent nám prakticky skompletizoval masku o posledné chýbajúce vitamíny. Nechýba nám absolútne nič.

Obal masky

Moje hodnotenie obalu bude trošku kritické. Obal je pekný, má šikovný tvar, nachádzajú sa tam všetky informácie, okrem krajiny výroby. Môžem len predpokladať, že to bude (súdiac podľa tej nemčiny) Nemecko. Obal sa vlastne nijako nelíši od obalov iných masiek.


Veľkým mínusom je etiketa so slovenským prekladom, nie samotný text od výrobcu a teda by to bolo voči značke nefér. Slovenský text uvádza, že maska obsahuje broskyňový extrakt, lenže tá sa okolo broskýň ani len neobtrela. Ďalej sa tam píše o hodvábe. Ja tvrdím, že hodváb a perla sú si štruktúrou podobné, ale rôzne pôvodom a preto opäť nesúhlasím s etiketou. Všetko ostatné viac menej sedí. Neviem, prečo také nepresnosti. Vraj existuje aj broskyňová maska, len som ju nemala a nepoznám jej zloženie. Teda nemôžem dať ruku do ohňa za to, že v sklade omylom nezamenili etikety. Je to však dosť prevdepodobné. Veď ktorý prekladateľ by urobil také hrubé chyby?

Použitie masky

Je pomerne tekutá. Neodporúčam po otvorení otáčať obal hore dnom, inak ju budete mať po celom vrchnáčiku. Tekutosť mi však vôbec neprekáža. Kto povie o maske, že je zlá, lebo sa rozlieva, ten robí náramnú hlúposť. To, že neobsahuje nejaké xantánové gumy alebo vysoký podiel iných zahusťovadiel, vôbec nie je na závadu. Pokiaľ drží na vlasoch, potom nemôže byť zlá. 


Odporúčaná doba pôsobenia je dvoj až trojminútová, ja by ju možno nechala aj dlhšie. Na vlasy umyté šampónom a mierne osušené uterákom aplikujte množstvo vlaštkého orieška (na kratšie menej). Ak máte mastnejšie vlasy, potom vynechajte pokožku a radšej dajte masku len na končeky. Ja však môžem za seba povedať, že hoci sa mi vlasy občas mastia viac, táto maska mojej citlivej pokožke nejako nepriťažuje. Keby áno, verte tomu, že by sa mi okamžite spravili lupiny, ale nerobia sa.

Vonia nádherne. Je to strašne pekná vôňa. Páči sa aj môjmu psíkovi. Vikinka sa mi stále obšmietala okolo čerstvo umytých vlasov a dokonca si aj líha na gauč k mojej hlave. Ona má moje vlasy rada, keď sú (paradoxne) špinavé. :-) 

Účinky sú veľmi dobré. Moje vlasy vôbec nie sú po maske ťažké, na dotyk sú jemné, krásne voňajú, jednoducho sa rozčesávajú a ani nestratili na objeme. Pozitívne hodnotím i to, že sa mi po maske nemastia vlasy. Trošku som sa bála toho slnečnicového oleja, či sa mi nebudú po ňom vlasy lesknúť viac ako mastné než perleťovo ligotavé, ale obavy sa nepotvrdili. Slnečnicový olej nie je príliš mastný, teda to vôbec nebol zlý nápad dať ho do masky.

Moje hodnotenie masky:

Textúra: hladká, jemná, konzistencia je viac krémová a nemastná
Hydratácia: 5
Výživa vlasov: 5
Vôňa: príjemná a ovocná (ozaj figová)
Celková spokojnosť: 10
Cena: len cca 2 EUR za 200ml



celkové hodnotenie - slovom

NAJLEPŠIA Z NAJLEPŠÍCH

obal / prezentácia výrobku
krátkodobá účinnosť
účinnosť v dlhodobom horizonte
hydratácia vs. výživa
zmývateľnosť
vôňa
pomer kvalita / cena
celkové hodnotenie

V porovnaní s maskou Vitamino Colour má možno menšiu hustotu, ale je oveľa viac nabitá vitamínmi. Tomuto ja hovorím vitamínová maska a navyše za úplne ľudovú cenu.
ZDIEĽAJTE:

1 komentár :

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes