Vichy: Ideália Life Serum

Dajte svojmu čiernobielemu životu trošku farby a porazte fádnosť žiarivým leskom. Ale teraz nehovorím o líčení, ale o prirodzenej farbe vašej pleti. Príťažlivá pleť nie je ani biela, ani šedá a dokonca ani matná. Mala by byť mať príjemný ružovkastý až broskyňový nádych a jemný lesk. Preberie mdlú pleť k životu sérum od Vichy? Uvidíme.


Hneď na úvod hlboký povzdych. Tento článok mi naozaj dal zabrať. Snažila som sa totiž hľadať súvislosť medzi BB krémom Ideália, rozjasňujúcim krémom Ideália a touto novinkou. Čo myslíte, keby sa ma pán kráľ z rozprávky o pyšnej princeznej opýtal onú slávnu vetu: "Našli rádcové, našli?", čo by som mu odpovedala? :-) Nič. Samozrejme som nenašla, lebo miešať hrušky s jablkami sa nedá. Sérum je zložením úplne iné než tieto dva krémy a to teda zásadne. Kebyže chcem vychádzať zo svojho predošlého článku o BB kréme a popisovať jednotlivé účinky, ktoré by sme mali pri používaní vidieť i cítiť, skopírovala by som akurát prvý odstavec a to tento:

- - - - - - - - - - - - -
☑ hydratácia

Voda z prameňa Vichy, ktorej som venovala dosť dobrú časť posledného článku, dodá pleti vlhkosť, správnu výživu i farbu.  Svoju dôležitú úlohu taktiež zohráva spomínaný glycerín. Aj keď som skončila s opakovaným vychvaľovaním účinkov tejto dvojky a nachválila som sa ich viac ako dosť, s hydratačnými látkami a ich chválou nekončíme. Hyaluronát sodný (SODIUM HYALURONATE), známy aj ako kyselina hyaluronová, je jednou z najdôležitejších zložiek krému a bez neho by sa nezaobišlo ani ľudské telo. Nachádza sa v mazive, ktoré poťahuje naše kĺby a udržiava ich v pohyblivom stave, v chrupavke a tiež v pokožke, kde navodzuje tvorbu kolagénu (ako NMF - prirodzený hydratačný faktor). O NMF si môžete prečítať v mojom článku na blogu NewBridget.
- - - - - - - - - - - - -  
Všetky ostatné  zložky krému už musím popísať, lebo sú iné a to nielen svojou chemickou štruktúrou (prirodzene, veď ide o úplne iné látky), ale i mechanizmom účinku.
☑ zjednotenie a rozjasnenie
Ale áno, malo by sa to podariť. V prvom rade za to môže obsah adenozínu (ADENOSINE), ktorý je takým budíčkom pre pleť, ktorá zaspala a nevie sa zo svojho spánku prebrať. V prípravkoch proti starnutiu ho chápte ako batériu, zdroj energie pre bunky. Kde sa pridá adenozín, tam sa urýchľujú všetky vekom spomalené funkcie pokožky. Dajte ho tam, kde pleť stráca na objeme, lebo si nestíha tvoriť kolagén a po nejakej dobe uvidíte, že to prepadávanie sa prestáva diať a pleť je pevnejšia. Skúste ho použiť tam, kde sa v dôsledku nedobrej hydratácie pleť neobnovuje patričnou rýchlosťou (natierate ju hydratačnými krémami a stále jz neviete zbaviť suchosti) a ona sa odrazu spamätá a začne sa obnovovať, lebo berie, čo jej dávate. Dokonca adenozín skúšali používať aj na hojenie rán a ono to naozaj fungovalo. Takže zjednotenie by sme mali, lebo kde sa pleť obnovuje, tam nevznikajú ani farebné rozdiely. Na rozjasnenie je tu mica (MICA). Ide o minerál, ktorý pekne odráža svetlo a budí dojem zdravej pleti svojim leskom. Spočiatku pôjde naozaj len o dojem. Veď to ozdravenie pleti bude potrebovať svoj čas, no výrobca spomína 4 týždne, čo zasa nie je tak veľa. Než sa pleť dostatočne nasýti vodou a naštartuje svoje regeneračné procesy, bude sa lesknúť a aspoň zdanlivo pripomínať to, aká by mala byť.

☑ stiahnutie pórov

V sére je prídavok kyseliny salicylovej, ktorá nedáva šancu baktériám a odstraňuje odumreté bunky. Ale pozor, lebo to nie je klasická kyselina, akú poznáte z ostatných mojich článkov, lebo s takou by ste ťažko dosiahli žiarivú pleť. Je to ester salicylovej a kaprylovej kyseliny s názvom CAPRYLOYL SALICYLIC ACID, ktorý je na etikete pomenovaný aj ako LHA (teda, aspoň si myslím, že som to identifikovala správne). Póry, ktoré netrápia premnožené mikróby a ich ústie neuzaviera zátka z kožného mazu sú zdravé póry, ktoré sa nepotrebujú rozširovať a nenarušujú váš pekný vzhľad, takže misia splnená. Mierne obavy mám akurát zo silikónov a niektorých syntetických zahusťovadiel. Nepatria do zoznamu látok, ktorých sa pokožka zbaví ľahko. To je na jednej strane výhoda, pretože zafixujú vlhkosť i všetku výživu v pokožke a chránia ju pred vplyvmi životného prostredia. Tiež pomáhajú vyhladiť pleť a tým pádom čiastočne znižujú viditeľnosť rozšírených pórov. Reliéf pleti s nimi nie je taký hrboľatý. Avšak kto má v tých póroch priveľa mazu, ten séru asi nepoďakuje. Aj preto som v menovkách spomenula takmer všetky typy pleti okrem mastnej a zmiešanej. Na takú pleť patrí rada Normaderm, nie Ideália.

☑ obnoviť kvalitu pleti vystavenej negatívnym vplyvom okolia
Tak tu máme jasnú súvislosť s tým, čo som spomenula o odstavec vyššie. Pleť musíme chrániť a to nielen pred okolím, ale aj pred sebou. Nielenže chodíme po uliciach, kde okolo nás svištia autá a vypúšťajú škodlivé exhaláty, ale niektoré z nás aj fajčia, vyhýbajú sa zdravej strave a vypekajú sa na slnku. Takže naša pleť je unavená z neustálej obnovy v týchto bojových podmienkach a je v permanentom strese, čo sa prejavuje práve tou škaredou šedou farbou. Aby sa jej nejako pomohlo, nové sérum od Vichy využíva účinky komplexu s tajomným názvom LR 2412. V názvosloví má táto látka meno SODIUM TETRAHYDROJASMONATE, teda tetrahydrojasmonát sodný. Názov pripomína jazmín a z tejto rastliny sa látka aj fakticky získava. Jasmonát je chemikália, ktorú rastlina vylučuje na svoju obranu, keď ju napadne hmyz. Nenašla som o nej žiadne štúdie a teda vám presne nepoviem, ako látka pôsobí, keď ju aplikujeme na pokožku, ale už z tohto botanikmi popísaného efektu usudzujem, že má našu pokožku chrániť, tak ako chráni ten krásny a voňavý jazmín. Rovnakú látku mimochodom využíva aj sérum Visionnaire od Lancôme, ktoré je o dosť drahšie, teda nepochybujem, že tu nebude prítomná len pre srandu králikom, ale pre reálny účinok.

Efekt pri aplikácii a popis séra z osobnej skúsenosti

Obal séra je jednoducho nádherný. Ukrýva sa v sklenenej fľaštičke s praktickou pumpičkou a jeho papierový obal hrá na svetle všetkými farbami dúhy. Keby mi niekto povedal, aby som nakreslila život, tak si predstavím presne niečo takéto. Ani obsah ma nesklamal. Sérum má púdrovú vôňu s kvetinovým nádychom. Cítim náznak jablka a bude tam aj nejaká jazmínová vonná látka. Tá asi nebude prírodná, no na druhej strane vás poteším, že sérum neobsahuje ani parabény. Nie je tam žiadna z konzervačných látok, pri ktorej by sa mi v hlave rozsvietila varovná kontrolka. V prenesenom význame, lebo ja v hlave žiadne diódy nemám. :-)
Textúra ma prekvapila. Z popisu na obale som čakala skôr krém, ale nie je to krém. Z pumpičky síce vylezie niečo biele i husté ako krém, ale na dotyk by ste povedali, že je to skôr taká kĺzavá emulzia, ktorú keď premieľate pomedzi prsty, spočiatku sa zdá lepkavá, no potom sa to pekne rozplynie. Cítite, že vaša pokožka je pokrytá hladkým, súvislým filmom a obsiahnutá voda ju príjemne chladí. Tú vodu cítim výrazne, ale ako hovorím, nie hneď. Až po rozotrení, čo je v poriadku, by povedala by som, že tak to má byť. Žiadny hydratačný krém by nemal uvoľňovať vodu na povrchu. Má ju pekne prepašovať dovnútra a držať, držať...

Rozjasňujúci krém na normálnu a zmiešanú pleť už doma nemám (minul sa mi a teraz skúšam niečo iné), ale čo si spomínam, ten bol gélovo-krémový a chladivý. Sérum má bližšie k BB krému, ktorý je mu štruktúrou podobný, len samozrejme pastovejší, aby pokožku prekrýval a menej lepkavý. BB krém obsahuje aj ochranný faktor (SPF 25), zatiaľ čo krém ani sérum nie sú stavané na slnečnú ochranu. Ráta sa s tým, že ich použijete ako podklad pod líčenie. BB krém Ideália mám a preto vám ich ukážem aj spoločne. A nielen na tejto spoločnej fotografii. ;-)
V tomto sére od Vichy nevidím žiadny lieh, pre ktorý by mi mrzol úsmev na tvári, ale v každom prípade tam bude niečo, čo prekrvuje pokožku - zrejme ide o ten ester kyseliny salicylovej. Pleť už nie je šedá, je ružová, no partie, ktoré mávam červené od rozšírených žiliek, sú po použití séra viac červené. To je také malé mínus. Typy pleti "začervenaná pleť" a "pleť s rosaceou" preto taktiež vylučujem zo zoznamu. Aby ste to mohli vidieť v reáli, natrela som celú tvár (prinášam malú obeť objektívnemu hodnoteniu), no počas testovania som sérum vôbec nepoužívala na nose, v okolí nosa a ani pod očami. Keď už testujem, nebudem si predsa škodiť. Zvyšok pleti na sérum reaguje dobre. Pokožka je hladká a leskne sa, ale zdravo, nie ako diskoguľa. Má zdravú ružovkastú farbu. Najskôr vám ukážem fotku s bleskom, aby ste mohli porovnať farbu pleti a aby ste videli aj tú červeň. Moja pleť vyzerá v takomto osvetlení dosť zle, ale ten rozdiel vidno najlepšie. Nevšímajte si účes a la "hrom do pažítky", ani fľakatosť, tá nemá nič spoločného so sérom. Moja pleť taká žiaľ je.


Blesk a umelé osvetlenie ale mierne skresľuje a všetko robí horším, hlavne červeň, preto pridávam aj jednu fotku po použití krému, ktorá vznikla na slnečnom svetle. 
Ako vidíte, tá pleť nie je až taká červená. Červené sú partie, na ktoré však sérum bežne nedávam. Zvyšok tváre je pekne farebne oživený. No a vpravo je ešte jedna fotka bez ožiarenej tváre svetlom, aby ste sa neľakali toho lesku. 
Kebyže sa lesknem, akoby som mala mastnú pleť, verte tomu, že sa séru vyhnem z kilometra. Moja tvár sa neleskne ako mastná, od mastnej má ďaleko. Ale keby vám to predsa len vadilo, jedna vrstva púdru to istí.

A na tej poslednej samostatnej fotke vidíte, ako vyzerá kombinácia séra s BB krémom Ideália (a troškou korektora na nose). Kliknutím si fotku môžete zväčšiť. Schválne som použila to najmenej lichotivé umelé svetlo, pretože kto vyzerá vcelku normálne v tomto hroznom svetle, ten bude v reáli vyzerať super, no nie?

Moje hodnotenie séra Ideália:

Textúra: stredne hustá. Je to hustejšia emulzia podobná krému. Mazľavejšia, no nie mastná. Pumpička je veľkou výhodou pre pohodlné a presné dávkovanie.
Hydratácia: 4 (lepší priemer)
Výživa suchšej pleti: 3 (priemer)
Omladzujúci účinok a oživenie farby ako okamžitý efekt: 4 (celkom dobrý)
Omladenie z dlhodobého hľadiska (vrásky): 3,5 (dobrý priemer)
Vôňa: príjemná kvetinová vôňa so stopami po jablku, veľmi pekná
Celková spokojnosť: za mňa 7, pretože ho nemôžem používať na celej tvári
Cena: 30 ml balenie stojí okolo 32 EUR, no... mohlo to byť aj menej, ale tak podobné vecičky bežne stoja

celkové hodnotenie - slovom

VÝBORNÉ

obal / prezentácia výrobku
okamžitý efekt (oživenie)
http://nd06.jxs.cz/647/707/c74113a017_92820934_o2.jpg
dlhodobý efekt (omladenie)
http://nd06.jxs.cz/478/151/e1bfd40f60_92820933_o2.jpg
hydratácia
http://nd06.jxs.cz/647/707/c74113a017_92820934_o2.jpg
výživa pre suchšiu pleť
http://nd06.jxs.cz/471/874/396e6cde80_92820932_o2.jpg
vôňa
pomer kvalita / cena
http://nd06.jxs.cz/852/099/6a8e3693f4_92820935_o2.jpg
celkové hodnoteniehttp://nd06.jxs.cz/647/707/c74113a017_92820934_o2.jpg

Kebyže nemám rosaceu a nečervená sa mi nos, zrejme by som toto sérum vychvaľovala do neba. V každom prípade sa však do bodky naplnilo, čo bolo sľúbené na obale a čo som od neho očakávala. Moju pleť prebral. Aspoň ja to tak vnímam. 

Moja pleť nie je momentálne mastná, ale normálna a tento stav sa používaním nezmenil k horšiemu. Farbu pleti mám zdravšiu. Menej vrások nemám, no tie, čo mám, nie je až tak vidieť. S tým už nie príliš mladistvým vzhľadom a fľakatosti ale budem musieť bojovať inými prostriedkami. Sérum teda pre mňa nie, ale možno zvážim kúpu ďalšieho téglika krému Ideália, alebo skúsim ten nový očný krém.
ZDIEĽAJTE:

3 komentáre :

  1. Myslím, že Tvoja pleť vyzerá dosť pekne :) Z toho nového očného mám vzorku, ale nejak do kolien z neho nejdem... Stále ma láka ale to BBčko... /aj keď ja a BBčka, e-e, fuj :D/
    Toto sérum vyzerá fajn... ako to vyzerá so silikónmi?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. :-) Aj ja som rada, že som konečne zvíťazila nad tým svojim akné a mám konečne normálnu pleť. :-) Takú som nemala už dobrých 6 rokov, ak nie viac. Práveže to zloženie je na báze silikónov. Ako ochrana a základ pod mejkap je toto sérum dobré. Pekne vyhladí pleť a jasne cítiť, že dodá aj hydratáciu. No kto má pleť problematickú, napríklad s akné, alebo výrazne mastnými T-zónami, alebo citlivejšiu so začervenaním, ten si nepríde na svoje. Schválne som v kľúčových slovách neuviedla tieto typy pleti, lebo tie silikón nemusia. Výrobok ako taký získal dosť bodov, lebo ak ho hodnotím objektívne, splnil všetko, čo sľúbil. Ale keď beriem do úvahy konkrétne svoj typ pleti a komplikovanosť používania (v okolí nosa ho aplikovať fakt nemôžem) do kolien z neho nejdem ani ja.

      Odstrániť
    2. Hm, som si myslela... Silikóny mne problémy síce nerobia, ale nejak tak nie som z nich zrovna nadšená :) Ale nevylučujem kúpu, už len kvôli tej krááááásnej krabičke! :D

      Odstrániť

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes