Astor: Eye Artist očné tiene

 Astor: Eye Artist očné tiene

Teraz si možno poviete, že mi dobre straší vo veži, keď mám toľko očných tieňov od jednej a tej istej značky. Pre tento úlet mám jednoduché vysvetlenie. Tieto Eye Artist tiene sa mi podarilo vyhrať v súťaži, takže preto ich mám toľko a niektoré dokonca dvojmo, lebo som ich predtým kúpila, ale maniačka ako ja minie všetko. :-)


Na mojich očných viečkach dnes uvidíte odtiene z paletiek Latin Night in Madrid 120 a Romantic Date in Paris 610. Na chrbte ruky vám predvediem aj Shopping Guerilla in New York 320, ale to len kvôli pigmentácii, lebo tá je iná. Ostatné budem hodnotiť všeobecne. 

Môj názor na tiene Eye Artist

Farby sú krásne. Ak si chcete pozrieť celú ponuku farieb, navštívte stránku Astor, ktorá (ako jedna z mála značiek) tieto produkty nafotila dosť verne. Pokiaľ máte dobre nastavený monitor, tak vás tiene neprekvapia. Na webe vyzerajú rovnako ako v reáli. Tie studené tóny vyzerajú rovnako aj aplikované. Pri teplých si radšej skúste tester a obzrite si ich v teplom aj studenom svetle.

Ako vyplynulo z predošlého odstavca, je veľa vecí, ktoré ma na nich bavia, no nájdu sa i také vlastnosti, ktoré ma tak trošku hnevajú.

Plusy

Kombinácie: Paletky sú podľa môjho názoru farebne namixované veľmi dobre. Odtiene, ktoré sa spoločne ocitli v jednom balení, k sebe pasujú. Dá sa s nimi vytvoriť decentné líčenie tón v tóne, ale i kontrastné a odvážnejšie líčenie na večer.

Rozličná štruktúra: Dá sa s nimi aj hrať. Jeden je jemnejší, druhý drsnejší. Rôznorodosť týchto tieňov je ideálna na moje experimentovanie s podkladovými bázami. Či už máte podkladovú bázu s matným finišom alebo krémovú, vždy si s nimi nejako poradíte. Nájdete taký tieň, ktorý môže byť na celom viečku ako hlavný a ten už necháte splynúť s tými ostatnými (aj o tom bude článok o podkladových bázach).

Rôzny efekt: Každý z tieňov je iný výsledným efektom. Niektoré sú matnejšie, niektoré lesklejšie. 

Lepšia a optimálnejšia priľnavosť: Svetlé farby sú v týchto nových paletkách tuhšie, majú jemnejšie zrno a aj jemnejšie pigmentujú. Nie sú až také krémové. Ak ich používate ako highlightery, je to výhoda, pretože menej pri nanášaní opadávajú. V predošlých Eye Artist paletkách boli svetlé tiene najmäkšie, najmaslovitejšie a farbou najvýraznejšie. Mne to síce vyhovovalo, ale občas som nabrala až príliš farby. Stačilo trošku viac pritlačiť. Keď to potom zo štetca opadlo na líca, trblietala som sa ako upíri v Twilight ságe. A beda do nich rýpnuť nechtom... S týmito sa mi to už nestáva.

Mínusy

Technológia pri výrobe: S predošlou Eye Artist paletkou 5 farieb som nemala až taký problém. Všetky farby šli nabrať štetcom, prstom i penovým aplikátorom. Pri týchto nových tieňoch nabrať najsvetlejšie farby (ide o bielu, zlatú i smotanovú farbu) na štetec je dosť ťažké. Neviem ako sa budú používať vám, či som náhodou nemala nejaké prvé kusy z výroby, ale pre mňa to bola výzva. Síce lepšie držia na oku, čo som spomenula vo výhodách, ale sú aj silnejšie lisované. Ak chcete intenzívnejšie farby, potrebujete viac vrstiev, alebo väčšiu silu pri naberaní, čo vám so štetcom (a dokonca ani s prstom) nehrozí ani náhodou. Lepšie použiť originálny aplikátor z balenia, alebo potom štetec zo syntetického vlákna, ktorý býva tvrdší.

Druhá farba v poradí (druhá od ľavého horného rohu a obvykle druhá najsvetlejšia) i posledná (najtmavšia) robí podobné problémy ako najsvetlejšia, ale nie je to pravidlo. Z modro-fialovej paletky 610 šli nabrať obidva odtiene ako tak, zelená 310 bola tiež v poriadku, no s hnedo-zlatou 120 a 320 som nejakú tú dobu bojovala. Musia sa jedine "rozpoužívať", pretože až sa minie najvrchnejšia vrstva farby, pigment sa poddá a už to nebude taký problém. Ale spočiatku si možno pri nich aj zanadávate. 

Prečo to dávam za vinu technológii? Výrobca nechcel, aby boli tiene maslové a preto nepridával priveľa voskov, čo sa vypomstilo pri lisovaní. Keby mištičky by neboli takto komplikovane tvarované (všetky by mali povedzme tvar obdĺžnika) a boli by približne rovnako veľké, lis by mohol vyvinúť pri každom políčku zhruba rovnaký tlak. Mali by stále rôzny efekt, pre rozdielne pigmenty by sa možno každá farba inak naberala, ale neboli by v tom až také rozdiely. Takže ja si myslím, že ten tvar spravil galibu pri lisovaní.

Rozličná štruktúra: Niekto by mohol ako mínus vnímať aj spomínanú rozdielnosť v štruktúre. Nie všetci ľudia riešia nejaké splývanie farieb, podkladové a vrchné farby. Niekto chce jednoducho naniesť jednu farbu na celé očné viečko a rozotrieť do strán. Takej dáme sa asi myšlienka, že mu to nepôjde rovnako s každou farbou, nebude veľmi pozdávať.

Farebné skreslenie pri niektorých tónoch: Možno tiene rovnako vyzerajú na webe a rovnako v reáli, no po aplikácii niektorých to už prestáva platiť. Paletky chladných tónov pigmentujú tak, ako chcete. Zelená je zelenou, šedá je šedou, modrá je modrou. No tie teplé sa na mne úplne menia. Vysvetlím. 

Ja som si napríklad zakúpila paletku 120 (áno, jednu som mala aj kúpenú a tá druhá bola nakoniec darčekom) kvôli tomu, aby som mala doma aj nejaké teplé odtiene. Na mne sa však všetky zmenili na studené. To isté robí na pokožke 320. Nikdy z nej nedostanem vínovú a ani tú dymovú. Musím mať vždy niečo pod nimi, aby pôsobili tak, ako majú. Je prirodzené, že najmä prírodné tóny často menia farbu podľa podtónu pleti, ale s tým mal výrobca rátať. Ak raz mám dostať do paletky teplý tón, potom musím dať dostatok hnedých i zlatých pigmentov a menej tých, čo chytajú na strieborno. Ak chcem, aby sa farba nezmenila z vínovej na hrdzavú, chce to viac červenej a menej hnedej. Nemôžem sa spoliehať, že dáma použije podkladovú bázu. A to teraz uvidíte na fotkách z môjho testovania.


Latin Night in Madrid 120

Paletku 120 som vyskúšala na tomto relatívne jednoduchom líčení na bežný deň. Hnedá sa hodí na každú príležitosť. Viečka som vytieňovala všetkými farbami okrem tej najteplejšej uprostred. Je to doplnková farba. Hodila by sa skôr na výraznejšie líčenia. Doprostred viečka som namiesto toho naniesla zlatú. Vidíte ju? Ja nie. A to som jej dala fakt že dosť. 

v chladnom dennom svetle
V paletke sa zdajú byť všetky farby teplé, ale na mojej pokožke a v bielom dennom svetle teplo strácajú. Možno som vám mohla vyfotiť ešte tú uprostred, ale pozabudla som, takže to niekedy nabudúce vo výraznejšom líčení.


Po 10 hodinách je svetlá farba, ktorú som mala tesne pod obočím fuč. Na pohyblivých viečkach však tmavšia farba ešte drží bez toho, aby sa výraznejšie zhlukovala či zlievala vo vráskach. Bledé farby odchádzajú rovnako rýchlo ako môj mejkap, ale pomalšie než u predošlých paliet, tmavé držia dobre. 



Keďže som pri fotení s odstupom času už nemala denné svetlo, vtedy som si všimla, že v teplom svetle vyzerajú na pokožke tiene inak. Tieto už nepôsobia takým chladným dojmom. A preto ma napadlo skúsiť ich kombinovať s nepriehľadnými tónovanými podkladmi pod očné tiene, či dať ich na viečko až po teplej farbe. Farby sú vtedy presne také, ako majú byť. Ak práve túto paletku doma máte a nadávate, že nie sú farby teplé, skúste podkladové farby. Nie je to s nimi úplne márny boj, len treba experimentovať. :-)

Romantic Date in Paris 610


Druhú z paletiek - 610 - ste mohli vidieť v mojom modro-fialovom blues líčení. Tentokrát som zvolila svetlejšie farby a pre zmenu vynechala tú najtmavšiu. Líčenie má však hnedý základ. Nedávala som však farby zo 120, lebo ako vidíte, tiene Eye Artist sa perleťovo lesknú a tu som chcela ako základ matný efekt a lesklé živšie farby šli len doprostred viečka. O základe ste čítali v článku - boli to tiene Pupa Milano.


Paletka Romantic Date in Paris 610 je veľmi pekne pigmentovaná a farby sú žiarivé. Povedala by som, že u týchto farbu neskresľuje nič, ak ich nanesiete v primeranej vrstve a vyzerajú rovnako v každom osvetlení. Levanduľovo-modrý sa leskne zo všetkých najmenej a ťažšie sa rozotiera, ak ho chcete použiť na nevyhladené viečko, ostatné sú trblietavejšie. Podľa mňa pekne namiešaná paletka. Akurát tá biela takmer vôbec nemaľuje, čo aj vidíte. Musím jej dať veľa na aplikátor, ak chcem, aby bola vidieť. To som už spomínala. Podobne na tom sú aj paletky 310, 720, 610. Ich odtiene sú živé, neskreslené. Jedine tie najsvetlejšie robia galibu, ale to sa im dá prepáčiť.


v teplom svetle




Shopping Guerilla in New York 320

Ako som sľúbila, farby Shopping Guerilla in New York 320 vám ukážem aspoň na ruke, pretože efekt tej bordovej farby je zaujímavý. Robí presne to isté, čo doplnková farba v Rimmel Glam' Eyes 5 PAN. V paletke to vyzerá byť ako jasná bordová farba, no na pokožke dostáva hrdzavý nádych. Až ju budete chcieť kúpiť, skúste najskôr tester. Mám pocit, že ani na sto pokusov som nedokázala fotoaparátom presne zachytiť ten výsledný zjav, pretože ona sa v každom svetle mení. Jedine na bielom dennom svetle má viac bordovej ako hrdzavej, inak pôsobí presne naopak. Rovnako sa mení smotanová farba. V teplom svetle je viac zlatá v studenom má bližšie k striebornej. Tu si to môžete pozrieť.


v studenom bielom svetle naľavo Romantic Date in Paris 610, vpravo Shopping Guerilla in New York 320
Shopping Guerilla in New York 320 v teplejšom žltom svetle
paletka Shopping Guerilla in New York 320 na prvý pohľad
Pri Shopping Guerilla by ste asi naozaj nevedeli odhadovať, ako budú tieniky maľovať. Najtmavšia farba vyzerá všelijako. Aj hnedo, aj dymovo, aj šedo... a má najmenej trblietok. Tiež najmenej pigmentuje. Pri tejto farbe nikdy neviete, aký bude efekt, ale faktom je, že nikdy nechytí tak, ako vyzerá v paletke. Tá najsvetlejšia pre zmenu vyzerá smotanovo, no videli ste, čo spraví v dennom a studenom bielom svetle. Od vyslovene zlatej má ďaleko. A zlatá s nádychom zelenej v skutočnosti maľuje zlatým odtieňom s veľmi veľmi jemným nádychom do zelena. Skôr má čosi z bronzovej než od zelenej. Tieto tiene sú tak utlačené, že azda jediný, s ktorým nie je žiadny problém, je ten kvázi vínový. Ostatné nenaberiete, čo aj zahyniete. Zrejme budem musieť paletku trošku rozrýpať, aby bola použiteľná. Nuž táto veru nevyšla. Ostatné sa mi zdali v poriadku. 

Ostatné vlastnosti tieňov

Hoci som u tieňom od Rimmelu vytýkala aplikátor a tento je navlas rovnaký, u týchto ho kritizovať nebudem. Pri Rimmel 5 PAN tieňoch mi aplikátor žral nervy, lebo niektoré farby mi rozrýpal, iné nenabral vôbec... U týchto je to jediná istá cesta k relatívne pohodlnému nanášaniu i tieňovaniu (ak pravda nepoužijete podklad) a všetky farby naň chytajú. Píšem "relatívne", lebo pri väčšom množstve z neho rovnako "dobre" aj padajú a s krátkym držadlom sa nebude každému dobre pracovať. Ja som už zvyknutá.

Výdržou sú nové Eye Artist tiene trošku horšie ako L'Oréal Paris: Star Secret Quad Pro, ktoré zatiaľ neporazil v trvácnosti žiadny iný tieň. Napriek tomu ich mám rada. Nech som mala staré Eye Artist s piatimi farbami, alebo tieto nové, kvalita ostáva rovnako dobrá. Tiene stále dobre držia na viečku, stále sa dajú miešať. Ako znamenie blíženci mám k experimentovaniu s farbami sklony, takže to ma baví.

Čo nie je zábavné, je to, že i týmto tieňom chýba zrkadielko. Niekto si možno povie, že na čo ho potrebujem. Ale ja tiene vláčim so sebou všade a zrkadlo sa mi nosiť nechce. Stačil by polcentimetrový prúžok a hneď by to bolo iné. Keby šlo o duo tiene, tak si poviem, že je to OK, ale keď mám už 3 či viac tieňov v jednej kope a mám sa s nimi hrať, tak by som rada nebola obmedzená na zrkadlo doma a hrala sa hocikde. Trebárs aj vo vlaku. Ony sú také krásne a priam sa pýtajú von. Nemám to srdce ich nechať doma. Ak sa mám rozhodnúť, či si vezmem so sebou nejaké duo tiene či paletku, alebo rozmýšľam nad paletkami, tak aj napriek vyššie uvedenému beriem tieto. Alebo Glam Eyes z edície Union Jack od Rimmelu.

Moje hodnotenie tieňov 

Textúra: stredne tuhé a hrubšie (svetlé tiene) a ľahké jemné (tmavé tiene)
Schopnosť priľnúť: 4 - 5 (tie hrubšie horšie držia na aplikátore, na pokožke o čosi lepšie)
Aplikácia: stredne jednoduchá - u tmavších alebo matných odtieňov treba dávať pozor na rozotieranie, lebo to hocičím nepôjde, radšej aplikátor než štetec
Farebná sýtosť: 3 - 4 (aplikované farby až na výnimky z teplých tónov zodpovedajú tomu, čo vidím v balení a pigmentácia je slušná, ale u svetlých tónov treba viac vrstiev)
Výdrž: s podkladom výborná (12 > hodín), bez neho pri zachovaní kvality tak 10 a viac hodín 
Celková spokojnosť: 8
Cena: za 6 - 7 EUR v drogérii, na Elnino.sk som ich videla za 4,37 EUR.

celkové hodnotenie - slovom
  VÝBORNÉ
obal / prezentácia výrobku
aplikátor (klasika)http://nd06.jxs.cz/478/151/e1bfd40f60_92820933_o2.jpg
okamžitý efekthttp://nd06.jxs.cz/478/151/e1bfd40f60_92820933_o2.jpg
výdrž
priľnavosť 
k pokožke / aplikátoru
pigmentáciahttp://nd06.jxs.cz/478/151/e1bfd40f60_92820933_o2.jpg
pomer kvalita / cena
celkové hodnotenie

Pre mňa sú to krásne farbičky a keď sa kúpia cez internet, tak ani nie nejaké extra drahé. Dobrá kvalita za dobrú cenu. Len škoda toho, že sa s nimi zo začiatku viac narobíte a niektoré tak menia farby. Ja by som im dala vyššie známky, lebo na penové aplikátory som zvyknutá, na líčenie mám času habadej a som schopná namaľovať sa aj v troch ľavotočivých zákrutách idúcich po sebe. :-) No nie každý by zdieľal moje predstavy o ľahkom líčení s týmito tieňmi. Z užívateľského hľadiska preto nemohli získať plný počet bodov a ani toľko, ako tie predošlé.

Nuž... každý má nejakú slabosť a tou mojou sú očné tiene. Dajte mi do paletky krásnu kombináciu farieb a som schopná kvôli nej nespávať. :-) Budem s ňou trénovať a špekulovať dovtedy, kým nedocielim to, čo chcem. :-) Tak ako s týmito. Aj za tú cenu, že by som ich mala miešať s primerom alebo tieňom inej značky.
ZDIEĽAJTE:

3 komentáre :

  1. Hnedy a fialovy je presnou farebnou kopiou Maybelline Big Eyes. Najmä fialovy som mala velmi rada. Astor som neskusala. Teraz pouzivam paletu tienov od Gosh, takze tak skoro ocne tiene kupovat nebudem.
    /kaviareň/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ono by sa tam našlo viac podobných tieňov. Napríklad ten čierno-strieborný mám presne v takejto kombinácii od L'Oréal Paris - Color Riche. :-) Ono v tejto oblasti je ťažké vymyslieť niečo, čo ešte nikto nemá a kombinovať to tak, aby farby k sebe pasovali. Môžeš jedine meniť štruktúru toho zrna a dostať iný odlesk. Majú to komplikované, tie značky. :-)

    Od Gosh máš tú veľkú paletu s 22 tieňmi? Tá je krásna. :-) Tiež som si na ňu robila zálusk, ale som si povedala, že takmer každú farbu z tej paletky tak či tak mám už od nejakej inej značky. A minulý týždeň som si dala záväzok, že môj minulotýždňový nákup tieňov bol mojim posledným. A fakt už s tým musím prestať. Mám ich naozaj strašne veľa. Sú dobré tie tiene Gosh? Držia?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mam Gosh Eye Shadow Palette 2013. Pre mna su najlepsimi tienmi, ake som mala (porovnavam s drogerkovymi tienmi). Pouzivam ich bez podkladovej bazy a vydrzia cely pracovny den (akurat v zahybe viecka sa vytvara pasik, ale ten sa da rozotriet prstom). A ak zoberiem cenu, tak vobec nie su drahe, lebo ak zoberiem cenu okolo 20 € a fakt, ze je v nich v podstate 6 farebnych odtienov (modra, fialova, zelena, hneda, siva, ruzova) tak sa to oplati. Ja mam aktualne iba tuto paletu a este jedny hnede tiene od Maybelline Big Eyes a tie si beriem, ked cestujem a nechcem niest vela kozmetiky. Celkom mi to postacuje.

      Odstrániť

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes