Issey Miyake: Pleats Please parfumovaná voda (2013)


Keď vidíte tento obrázok, asi už viete, čo príde. Reč bude o vôni sladkej ako vianočné pečivo, alebo ak chcete, tak ako valentínsky bozk. Ja som ale parfum fotila na Vianoce a vianočný stromček zhodila len prevčerom (skôr mi to neumožňovalo zdravie), takže u mňa ešte na sviatočnú nôtu. ;-) 


Parfumovaná voda Issey Miyake, konkrétne verzia z roku 2013, bola jednou z položiek v mojom predvianočnom nákupe na Elnino.sk. V rámci špeciálnej akcie sa dal parfum zakúpiť v objeme 100 ml a verzii testera za lepšiu cenu a nákup som vďaka nemu mala bez platenia poštovného. 

Fľaštička testera je vizuálne rovnaká, akú má klasická vôňa na ďalší predaj, kvalita tiež. Rozdiel je len v škatuľke, ktorá u testera nebýva taká farebná, ako vidíte vpravo, ale len obyčajná čiernobiela (viď ďalší obrázok) a píše sa tam, že ide o tester a nie je na predaj. Fľaštička je inak rovnaká a voňavý obsah samozrejme tiež.


Flakón Pleats Please sa vydaril. Vyzerá krásne a štýlovo. Vrchnáčik parfumu pripomína plisovanú sukňu obrátenú naruby. Dizajnér našiel svoju inšpiráciu v kolekcii plisovaných odevov. I fľaštička je prepracovaná do najmenšieho detailu. Dizajnéri ju vyrobili zo skla s farebným gradientom od číreho až po fialové sklo, zaujímavo vytvarovali hrany a flakónik sa vďaka odrážanému svetlu pekne leskne. Tekutina vo vnútri má ale jemne ružovú farbu, preto na fotografiach vidíte tie ružové odlesky a preto som vám fľaštičku odfotila aj zvrchu, aby ste videli aj skutočnú farbu toho skla a nepomýlili ju s toaletnou vodou.


toaletná voda Issey Miyake Pleats Please, zdroj
Je pravda, že u niektorých značiek je rozdiel medzi parfumovanými a toaletnými vodami len v intenzite, no v tomto konkrétnom prípade by vás zámena s toaletnou vodou alebo staršou verziou parfumovanej vody (obidve z roku 2012) určite nepotešila a možno dokonca mrzela. 


Poznávacím znamením starších sestier je ružoflakónik, žiarivosť, stopa drevitosti v základe a tieto vône podľa mňa patria skôr do jarnej alebo letnej výbavy dámy. Pri toaletnej vode sa totiž kládol dôraz na ovocie a pižmo, ktoré dotvárajú letnejší charakter.
 
Novšia parfumovaná voda Pleats Please z roku 2013 presedlala na iné ročné obdobie. Typovo ju radím k parfumom na jeseň, zimu a možno chladnejšiu jar, pretože je výrazne sladšia než jej predchodkyne. 

Sladkosť fialovej krásky pocítite hlavne v úvode. Je v ňom presne to, čo vidíte na úvodnom obrázku. Makrónky, ktoré som špeciálne kvôli recenzii upiekla,  nech si tie vône porovnám a je to presne ono. Keď sa spoja makrónky a ich jemné orieškové nuansy s vanilkou v základe a na pokožke príde posila v podobe pačuli, vznikne nám veľmi teplý a prenikavý mix. Sladkosť ide do nosa. Ako keď otvoríte rúru, aby ste z nej vytiahli plech. Doslova vás ten teplý a sladký opar ovalí. Vanilka a pačuli dávajú vôni silu a kompozícia sa preto javí ako ťažká. Ale to je len prvotný nástrek, podľa ktorého vôňu ešte nemožno posúdiť a zaradiť. Nezľaknite sa hneď na začiatku.

Vôňa sa otvára aj fialkou a tá sa prihlási o slovo až potom, ako sa tá prvotná omamná sladkosť trošku upokojí. Táto fialka nie je taká "vintage" ani staromódna babičkovská, ale skôr mladistvá a možno aj trošku cukríková.  Prečo? Púdrová fialka sa zahráva s už známym sladkým hráškom z predošlých verzií a flirtuje ako mladé dievča. Práve tento stupienok sa mi páči najviac. Príde mi taký optimistický a hravý. Už sa vidím na jar, ako kráčam vo fialovej blúzke a táto vôňa sa tiahne za mnou ako šál.

Podľa slov výrobcu sa vôňa radí do skupiny kvetinovo-cyprusových vôní, no na mojej pleti Pleats Please prechádza od orientálno-kvetinovej ku orientálno-vanilkovej vôni. To sú ale štýly, ktoré mne sedia (ako napríklad Lancôme Hypnôse, ktorý môj priateľ na mne doslova "žerie"). Ku koncu sa ešte kde tu mihne pivonka a divadlo zakončí opäť vanilka. 

Celé predstavenie trvalo 6 - 8 hodín a tester tejto vône stál v akcii len 15,22 EUR. Dnes vychádza okolo 20 EUR. To je dobrá cena na vôňu s takou výdržou.
 
Parfumovaná voda Issey Miyake Pleats Please (2013) bola mojou láskou už na prvé ovoňanie. Mala som však aj ďalší voňavý sen, ktorý sa mi splnil minulý týždeň a vôňa je už doma. Včera mi ju doniesol kuriér. Bude o nej článok, no nejdem dopredu prezrádzať jej meno, aby ste sa mohli nechať prekvapiť.  :-)

Aké parfumy máte v obľube vy? Pochváľte sa.
ZDIEĽAJTE:

4 komentáre :

  1. Joj, ale teraz si ma nalomila, ja sladké vône úplne zbožňujem :-)Ja som teraz v zimnom období frčala Estée Lauder Modern Muse Chic, ale tá sa mi pomaly míňa.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď máš rada sladké vône, tak táto sa ti bude isto páčiť (a aj tá nová, o ktorej idem písať). Ako som dopiekla tie makrónky, už som v nich mala nos, porovnávala a fakt som ich v tej vôni našla. :-) A tých 100ml stojí štvrtinu, čo stojí EL. Môjmu priateľovi sa až tak nepáči, no ja ju žeriem. Keď zapnem ráno počítač a mám nafigu náladu, hneď sa ňou striekam. :-) Alebo potom tou muffinovou vôňou Demeter. :-)

      Odstrániť
  2. Ja sa voniam sladkými len skutočne výnimočne, keď som bola mladšia, tak boli moje obľúbené, napr. Salvatore Ferragamo Incanto Shine, dnes ma až striasa, keď cítim ako sladko vonia a kedysi som sa išla po ňom zblázniť...dnes sladké môže byť...ale len tak decentne...flakónik je ale pekný, to uznávam:) No a chválim makrónky:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Incanto Shine, ešte stále nutná výbava väčšiny mladých žien :-) a dobrá vôňa s dobrým menom. Ono je to ale trošku iná sladkosť, lebo Incanto Shine patrí ku kvetinovo - ovocným parfumom a ich sladkosť je inej povahy ako pri vôňach orientálneho typu. Tieto orientálne sa nosia prevažne na večer alebo na špeciálne príležitosti. Práve preto, lebo sú sladké a citlivejšieho človeka z nich môže rozbolieť hlava. A rozhodne do väčších priestorov. Keby som s Hypnôse, Angel, Hypnotic Poison alebo trebárs La Petite Robe Noire vošla do kancelárie, alebo dlhšie sedela vedľa nejakých ľudí, tí by ma hnali... :-) Táto patrí prejavom ešte k tým, čo sa dajú tolerovať aj cez deň. Ale len ak sa nedá konská dávka, lebo potom bolí hlava aj mňa. :-D

      Odstrániť

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes