Duel kozmetiky Yves Rocher: krémy na nohy


Leto sa už chýli ku koncu a sandále ani šľapky nie sú druhom obuvi, ktorý by som rada nosila. To však neznamená, že sa dokážem zmieriť so suchou pokožkou na chodidlách a tak skúšam jeden krém za druhým. Dnes sa dozviete niečo viac o levanduľou voňajúcich krémoch značky Yves Rocher.

Moja chodidlá majú vysokú klenbu, preto im pri chôdzi veľa kontaktných plôch so zemou neostáva. Ak moja obuv nie je pevne fixovaná k nohe na viacerých bodoch, alebo nemám obuté ponožky (ktoré sa pri otvorenej obuvi nenosia), ideálne ponožky z čistej bavlny, styčné plochy sú vystavené príliš vysokému treniu. Ľudovo povedané, ja si nohy odspodu doslova zoderiem a preto celoročne preferujem nosenie uzavretej obuvi namiesto tej s remienkami a popruhmi. Keďže som sa s takýmito nohami narodila, venujem pokožke nôh patričnú pozornosť a pravidelne ju krémujem, aby takto namáhaná priveľmi nerohovatela. Za svoj život som už vyskúšala desiatky (ak nie stovky) krémov na nohy a tak vám na tomto blogu opíšem len tie najlepšie z nich. Skúsim vám ich neskôr i medzi sebou porovnať. Dnešný článok bude porovnaním krémov Yves Rocher a do detailov v recenzii rozoberiem vyživujúci krém na nohy.

Rastlinná starostlivosť o nohy Yves Rocher

Značka Yves Rocher má vo svojom portfóliu viacero prípravkov na nohy s príjemnou vôňou levandule. V ponuke je chladivý gél a krém s dezodoračným účinkom, ktorým by som dala prívlastok Light. Gél nohy naozaj iba ochladí, krém ich aj trošku premastí, ale nie je to nič prevratné, skôr ide o produkty na bežnú starostlivosť o normálnu pokožku. Ženy po tridsiatke už spravila potrebujú aj nejakú tú výživu.

Ak máte pokožku suchšiu, alebo sa na nej dokonca objavujú prasklinky, skôr by som vám odporučila opravný balzam na nohy s bambuckým maslom, ktorý už dokáže hydratovať viac do hĺbky. Je to také rýchle "SOS" pri prechode z tenisiek na sandále, alebo keď sa niekam chystáte a máte strach, že sa budete musieť vyzuť.

Krém, ktorý som skúšala ja, patrí do ešte vyššej kategórie a sľubuje veľmi intenzívnu výživu s makadamiovým olejom. Prečo sú na mojom obrázku dva? Pretože ide o jeho predošlú a novšiu verziu. V predaji by mala byť už len verzia so zeleným vrchnákom, avšak v zahraničí som sa stretla i s fialovým. Obidva majú rovnaký nápis "Nourishing Food Cream" (vyživujúci krém na nohy), ale máličko rozdielne zloženie.



Starý vs. nový vyživujúci krém na nohy a obsahové ingrediencie

Krémy Yves Rocher ma obsahom milo prekvapili. Ich obsahové ingrediencie sú naozaj prevažne rastlinného pôvodu (tak sa uvádza i na webe) a keď už aj platíme z časti za vodu, ktorá sa v krémoch prirodzene nachádzať musí, výrobca pridal okrem obyčajnej i vodu levanduľovú - LAVANDULA ANGUSTIFOLIA (LAVENDER) WATER. Toto sa dnes málo vidí. Väčšinou každý prikvapne len trošku levanduľového oleja LAVANDULA ANGUSTIFOLIA (LAVENDER) OIL a vôňa poriešená. Lenže práve levanduľa má výborné dezodoračné a upokojujúce účinky a preto som rada, že v krémoch Yves Rocher to nie je len o jej vôni.

Neplatíme ani za parafín, vazelínu či silikón. Nosičom látok je glycerín, kyselina stearová, stearáty a rôzne iné látky získané z prírodných olejov + oleje samotné. Spomeniem napríklad výživný avokádový olej - PERSEA GRATISSIMA (AVOCADO) OIL, na nohy veľmi dobrý a zvláčňujúci kokosový olej - COCOS NUCIFERA (COCONUT) OIL, veľmi užitočný a silno výživný makadamiový olej - MADĆADAMIA TERNIFOLIA SEED OIL, hydratujúce bambucké maslo - BUTYROSPERMUM PARKII (SHEA) BUTTER a menej vzácny, ale upravený a našľahaný palmový olej - HYDROGENATED PALM KERNEL OIL a olej sójový - GLYCINE SOJA (SOYABEAN) OIL. Sójový ani kokosový olej sa v staršej verzii krému nenachádzali. Tie sú v novom kréme navyše.


Novotou medzi olejmi je pre mňa maslo lillipe - SHOREA STENOPTERA SEED BUTTER, s ktorým sa (priznávam) stretávam po prvý krát v živote. Vlastnosťami i účinkami by sa malo podobať na kakaové. Či už obsahom antioxidantov, hojivým účinkom na pokožku alebo silnou schopnosťou zvláčniť suchú pleť. Na rozdiel od kakaového má o čosi však vyšší bod topenia, vyšší podiel tukov a je teda i tvrdšie. V krémoch na nohy je ho nižší podiel. Predpokladám, že jeho funkciou bolo i čiastočné stuženie, aby sa krémy v lete menej topili.

Krémy boli ďalej obohatené o hojivý bisabolol (BISABOLOL) a vitamín E (TOCOPHEROL), ktoré taktiež napomáhajú k zaceleniu prasklín pokožky. Ba povedala by som, že tieto ultra výživné krémy zaceľujú viac než opravný balzam a vydržia dlhšie zvláčňovať pokožku. Koniec koncov, práve tento krém je z celého radu ako jediný označený za bestseller. Nuž teraz už viete, prečo je to tak. 

Jedinou významnejšou zložkou zo syntetiky je MYRISTYL MYRISTATE, na ktorý by som u iných kozmetických produktov drsne šomrala (nemám ho rada v pleťovej kozmetike, lebo lezie do pórov) a nepotešili ma ani ďalšie pridané vonné látky, ale také niečo prípravku na chodidlá nemôže vadiť ani náhodou. Oproti starej verzii krému je v novej verzii navyše GERANIOL - vonná látka, ktorá pripomína ruže s takým jemným ovocným buketom. Geraniol krému pomohol. Zmizol z neho ten slabučký gáfrový nádych, aký zvykne mať levanduľa pestovaná na území Británie a viac sa podobá zaoblenejšej francúzskej levanduli. Netrénovaný nos by medzi nimi asi nepostrehol rozdiely, ale ja som už navyknutá porovnávať parfumy, tak si také veci všimnem. Akurát som stále neprišla na to, prečo je francúzska levanduľa iná, keď ide o rovnaký druh... ale to je v tejto recenzii asi jedno. :-) Podstatné je, že levanduľu máme v kréme fyzicky, taktiež cez ďalšie vonné látky a že krémy voňajú autenticky. Ako levanduľové pole. 

Účinky výživného krému na nohy Yves Rocher

S čím som spokojná už menej, je doba, po ktorú krémy vydržia zvláčniť extrémne rýchlo vysýchajúcu pokožku mojich nôh.  Novšiemu krému to ide lepšie, hoci je trošku redší (v pôvodnej receptúre nebol kokosový olej a krém bol tuhší) no jednako nemôžem povedať, že by práve mne stačil 12 - 24 hodín trvajúci dobrý pocit. 


Moje nohy sú však naozajstnou výzvou pre každý krém, takže moje hodnotenie by majiteľky "normálne suchých" nôh mohli brať aj s rezervou. Ak máte iba popraskanú kožu a nezvykne vám nadmerne rohovatieť a zadrhávať o plachtu na posteli či o ponožky (ako mne, ak si ich nohy jeden deň nenatriem), len sa viac vysušuje, budete z týchto krémov nadšené. Vám bude stačiť natierať nohy čo dva dni. S normálnou pokožkou aj menej často.

Ja žiaľ potrebujem natierať častejšie a teda dávam tomuto produktu známku spokojnosti 8. Krém si kúpim opäť, cena 7 EUR za 50 ml zasa nie je až taká závratná (a väčšinou ho kujem v akcii) no používať ho budem v obdobiach, kedy moje nohy nie sú také suché a zíde sa im svieža vôňa, čiže v lete.
ZDIEĽAJTE:

2 komentáre :

  1. V predajni som dostala jeden ako darček k nakupu veľmi mam rada ich vyrobky takže už sa tešim ako ho vyskúšam:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tento krém je super. Máš sa na čo tešiť. Produkty Yves Rocher sú celkovo perfektné. Najmä ich sprchovacie gély, šampóny a pleťovú kozmetiku ja môžem. :-)

      Odstrániť

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes