Chanel: Allure Sensuelle Parfum


Parfumy sú doplnky, ktoré ma fascinovali odjakživa. Viac než topánky a iné. Sotva som sa naučila chodiť a už ma ľudia videli vrtieť sa za každým, kto dobre voňal. Láska k vôni mi vydržala viac než tri desaťročia. Preto som chcela mať i ja vo svojej zbierke aspoň jeden parfum. Naozajstný parfum od svetovej značky Chanel.


Aby nedošlo k omylu, pojmom "parfum" v dnešnom článku označujem vôňu v jej najvyššej koncentrácii. Nemyslím tým menej koncentrované toaletné vody ani parfumované vody, ba ani kolínske vody, ktoré tvoria až 99% bežne ponúkaného sortimentu parfumérii a v tomto konkrétnom kontexte by som o nich radšej hovorila ako o vôňach. Nie, nechcela som nič s označením "EDP", "EDT" a "EDC", túžila som vlastniť parfum. To, čo v starých filmoch vidíte na toaletných stolíkoch. Flakónik bez rozprašovača, ktorého obsah sa aplikuje vrchnáčikom alebo aj prstom. A tak som si ho konečne kúpila. Vo výpredaji. Parfum Chanel Allure Sensuelle. Okrem iného.



Môj prvý parfum a jeho príbeh


Spôsob, ako som si parfum Chanel Allure Sensuelle zadovážila, bol čistým bláznovstvom. Šlo o kúpu naslepo. Nikdy predtým som tento parfum neovoňala a nemala som ani šajnu, do čoho idem. Iba mi bolo známe jeho vonné zloženie. Za tie roky už poznám svoju pokožku a zo skúseností viem, že všetko vanilkové a orientálne vonia na mne dobre. Takže som to riskla. Áno, Veronika je šialenec. :-) Ide si kúpiť parfum od značky Chanel - značky preslávenej kvalitnými a veľmi osobitými vôňami, ktoré však naozaj nesadnú každému - a ona si ho ani len predtým nevyskúša. :-p

Na svoju obranu ale musím uviesť, že ani nebola taká možnosť parfum oprobovať. Už z toho dôvodu uvedeného na začiatku. Jeho súrodencov Allure Sensuelle EdP a EdT som (v zahraničí) našla, dokonca sa mi aj napriek veľkej náloži pačuli ľúbili, ale nájsť v obchodoch parfumy? Nemonžné. Nemali a nemajú. Avšak kúpiť som ho kúpila. Na Elnino.sk, lebo mali 35% zľavu. Nebolo isté, či sa mi ešte niekedy v živote pritrafí možnosť kúpiť tento parfum za cenu 65,74 €. Flakónik s objemom 7,5 ml stojí na oficiálnej stránke Chanel £98.00, čo je na naše 110 €. Ale risk bol zisk a parfum sadol. Presne podľa očakávaní. Našťastie.


Parfum Chanel a jeho obal


Môj prvý a zatiaľ jediný parfum Chanel Allure Sensuelle je zmyselná zmes uzavretá v akoby lekárnickej liekovke. V miniatúrnou flakóniku so zábrusom, čo je v podstate fľaštička, ktorej sklo bolo v oblasti hrdla zdrsnené. Uzatvára sa zátkou, ktorá má rovnako drsný povrch. 




Flakóniky sú plnené a uzatvárané ručne. Pri uzatváraní vraj výrobcovi pomáha horúca voda. Tou pravdepodobne zmrštil aj fóliu, ktorou je obalené hrdlo fľaštičky a zátku ešte pri výrobe poistil šnúrkou, na konci ktorej je pečaťŠnúrku s pečaťou treba prestrihnúť, fóliu odstrániť a zátku vytiahnuť, na čo pred prvým otvorením budete potrebovať trošku viac sily. Na to sa pripravte. Avšak ďalšie kvapky vône už nebudete musieť z flakónu dolovať tak pracne.


Parfum kvôli tomuto zatváraniu veľmi prenosný nebude. Jedine, že by ste ho nosili v nejakom tesnom vrecúšku, ktoré by zátku pritlačilo do fľaštičky, lebo ani škatuľka na prenos nie je stavaná. Skôr si ho necháte doma. Ale i tak má parfum vlastne jedno z najlepších zatváraní. Zábrus dokáže zabrániť preniku vzdušnej vlhkosti k parfumu a chráni jeho ingrediencie omnoho účinnejšie než vrchnáčik so závitom. A počas večera si ho aj tak nebudete musieť aplikovať znova. Vydrží až do rána... Skladujte ho však v originálnej škatuľke, aby bol chránený pred svetlom. 


Prečo parfumu nedali rozprašovač? To je snáď jasná vec. Parfum Chanel obsahuje vysoký podiel vonných látok. Nie je to nariedená zmes, ktorú by ste mali na seba striekať. To by vám snáď zakázali aj vstup do prostriedkov MHD, lebo by ste silou vône zabili spolucestujúcich a v taxíku by ste šoféra minimálne omráčili. ;-) Parfum sa dáva po kvapkách na miesta, kde najviac pulzuje krv (na zápästia, do lakťových a kolenných jamiek, nad kľúčne kosti, za ušné lalôčky, na krk...).


Viac o vôni parfumu Chanel Allure Sensuelle


Ako by som orientálno-kvetinovú vôňu Chanel Allure Sensuelle opísala? Podľa mňa je sladká, zmyselná, tak trošku vintage, ale stále dokonalo nadčasová. Svedčiť bude i ženám, ktoré nemusia "starosvetské" parfumy. 

Tajomná a očarujúca vôňa nemá klasickú vonnú pyramídu (hlavu, srdce a základ). Pozostáva z mixu orientálnych tónov, jazmínu, ruže a bourbonskej vanilky. Samozrejme nejde o bežné kvetinové éterické oleje, ale o kvetinový absolut (ABSOLUTE). Absolut je drahší a získava sa inou metódou než oleje. Nepoužíva sa parná destilácia, ale sa aróma kvetov viaže na solvent (rozpúšťadlo) a potom filtruje. Výsledný extrakt je preto drahší, ale tiež žiadaný u parfumérov, pretože sa údajne viac blíži k prirodzenej aróme kvetiny.

Netrúfam si odhadovať, ako sa u vás ukáže Orient a v akom poradí ucítite jeho jednotlivé frakcie. Orientálny mix nebol nikde rozpísaný a v tak silnej koncentrácii zložky poľahky popletú vaše zmysly. U každej ženy sa mix orientálnych tónov ukáže inak, pretože každá žena má svoje vlastné "pižmo" a svoje pH. Dosť podrobne som túto tému rozpísala v článku na blogu New Bridget: "Ten parfém smrdí"... povedala a ovplyvnila mienku desiatky ľudí. Niekto ucíti sladkú zmes, inde sa môže parfum prejaviť inak.

Ja by som povedala, že na sebe v začiatku okrem vanilky cítim i pačuli a santalové drevo tak typické pre EdP a EdT. Drevitá zmes, v ktorej som ale nezachytila vetiver, sa mi prelína s výrazne sladkou vôňou korenia. Tipujem to na ružové korenie, možno i štipku klinčekov, škorice a anízu. Možno aj muškátový oriešok, pretože parfum doslova šteklí v nose. Určite to ale neviem, iba to takto vnímam. A na pozadí vyniká spomínaná vanilka. Celý parfum na mňa pôsobí sladšie.

Neskôr sa vôňa parfumu trošku zmení a do popredia vystúpia kvetiny ruže a jazmínu. Tu sa vôňa zdvihne od pokožky, zmyselnosť sa stupňuje a kvety ešte viac zvýraznia to počiatočné teplo, ktoré do vône vložila mierne drevitá borbonská vanilka. Tá nie je v ostatných verziách taká výrazná a sexy ako tu. 

Dajte vôni čas a uvidíte, že aj parfum s koncentrovanými zložkami vie byť diskrétny. Ak necháte tento parfum Chanel rozvinúť prirodzene (a "nepomôžete" mu už na začiatku teplou sprchou, po ktorej ho aplikujete), tak nekričí, neafektuje, ale zvádza. Nehovorí: "Som tu a vezmi si ma hneď!" ale "Získaj si ma a ja pouvažujem, či ti dám šancu!" a myslím, že toto na mužov funguje lepšie. Lovia a viac ich to baví. 




Pár slov na záver


Parfum Chanel Allure Sensuelle zabral aj u môjho priateľa. V deň, keď sme sa dali dokopy, som totiž naozaj nič nechcela nechať na náhodu. Naši priatelia ešte nevedeli, že občas vyrážame vo dvojici vonku, mali sme ísť s nimi obaja na pohárik a mne sa žiadal posun vo vzťahu. Vedieť, či to so mnou myslí vážne a bude náš vzťah tajiť alebo nie. Bolo mi jasné, že ak sa pekne nahodím, namaľujem a navoniam, bude väčšia pravdepodobnosť, že mi bude muž mojich snov po celý večer po boku, nespustí zo mňa oči a aj priatelia si to všimnú. Aké zbrane som zvolila? Červené šaty (elegantné, nie vyzývavé), červený trvácny rúž (ukážem nabudúce s celým líčením) a parfumV ten večer som dostala pochvalu za parfum od troch kamarátov a od môjho milovaného prvú riadnu pusu. Dal mi ju už keď mi šiel naproti. Vonku už bola tma a nemohol vidieť môj outfit. Mohol iba cítiť vôňu môjho parfumu a snáď i lásku, ktorá už nešla skryť. 

Nemám pochybnosti, že je parfum Chanel Allure Sensuelle sexy. Istá dáma ho nazvala "Sex vo fľaštičke". Asi vedela prečo. Teraz už aj ja viem. S priateľom sme spolu už 5 mesiacov.
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes