Rimmel: ceruzka na obočie Professional Eyebrow Pencil

Ceruzky na obočie som ešte také dva roky dozadu považovala za zbytočné. Nejako mi to s nimi nešlo a ani pinzeta mi veľmi nevoňala. Prečo? Moja mama mi hovorila, že obočie sa smie upravovať len odspodu a chĺpky nad jeho líniou sa vytrhávať nemajú. Neviem, kde a ako k tomuto záveru prišla, no mňa presne toto tvrdenie odradilo od akýchkoľvek úprav, pri ktorých sa mala použiť pinzeta.

Úprimne, nedokázala som si ani pri svojej relatívne bohatej fantázii predstaviť, ako by sa dalo obočie vytvarovať bez zásahu zo všetkých strán. Ak mňa niekde pajedia nadbytočné chĺpky, tak práve na vrchnej časti. Presne tieto mi bránia vytvoriť peknú líniu v tvare oblúčika, lebo vždy niekde niečo presahuje. Skrátka bez zásahu zvrchu sa mi nedal predkresliť žiadny normálny tvar, s ktorým by som bola spokojná. Pýtala som sa jednej, druhej, tretej kamarátky a všetky povedali, že vlastne ani nevedia, ako sa má obočie správne vytrhávať, ale že ony si ho trhajú z každej strany. Dávalo mi to logiku, chcela som to skúsiť, ale stále vo mne hlodala hlúpa pochybnosť, že sa to nemá a ani na internete som nedopátrala nejaký konkrétnejší návod, ako na to. Tak som so zaťatými zubami vytrhla zopár chĺpkov odspodu a zvyšok obočia už len upravovala gélom na vlasy, nech to dajako drží tvar. Kto by si zbytočne zvykal na bolesť, keď jeho obočie aj tak vo finálnej verzii nebude vyzerať dobre, nie? 

Ale keď mňa a partiu bloggeriek vzala do parády uznávaná vizážistka, pani Natália Lackovičová, vysvetlila podrobne teóriu a ukázala úpravu obočia v praxi na jednej z nás, pochybnosti prešli. Mama nemala pravdu. Vidieť toto na vlastné oči a vedieť, že to takto robia profesionáli, to je motivácia ako hrom. Tak ma to navnadilo na zmenu, že nebyť slušného vychovania, začnem s tým šklbaním už v rýchliku z Bratislavy. Bez žartov. :-) A odvtedy už patrí úprava obočia k bežnej rutine. Nakúpila som si ceruzky, novú pinzetku a upravujem, upravujem... Netvrdím, že som v tom preborník, ale snažím sa. :-)

Dnes pozornosť venujem tomu najnovšiemu kúsku, ceruzke Professional Eyebrow Pencil od značky Rimmel. Ceruzka je z dreva. Už som videla aj iný materiál, ale väčšina ceruziek na obočie sa stále vyrába z dreva. Jej hrot chráni vrchnáčik, na konci ktorého je kefka z pevných, ale stále ohybných vlákien na prečesanie obočia. V obľúbenosti je u mňa kefka na druhom mieste. Klasické jednoradové usporiadanie štetín sa mi nepáči až tak, ako nápad so špirálkou od Yves Rocher. Špirálka mi príde praktickejšia, pretože ňou taktiež dobre rozčešete obočie, ale môžete ju v čase núdze použiť aj pri rozšesávaní rias alebo pri nanášaní nejakého výživného olejčeka na riasy. Ale kefka Rimmel je hustotou štetín, ich usporiadaním i pevnosťou lepšia než kefka z Dermacolu, pretože štetinky od Dermacolu sa viac ohýbajú a na môj vkus sú usporiadané trošku riedko. Ja mám rada, keď môžem prečesať obočie pár ťahmi a nemusím sa vždy vrátiť a česať od začiatku. Rimmel má 7 zväzkov s minimálnymi odstupmi a Dermacol len 5 so širšími medzerami. 

Ak budete ceruzku kupovať, odporúčam v každom prípade vyskúšať v obchode tester. Zastavte sa cestou z práce / školy v nejakej drogérii a skúste. Potom objednávajte cez e-shop alebo hádžte do košíka. Nekupujte ju podľa pohľadu na obal a ani podľa pohľadu na jadro. Farba po aplikovaní sa dosť zásadne líši od toho, čo vám napovedia oči. Jadro vyzerá príliš svetlé a farba vrchnáčika zasa príliš tmavá. Pravda o tom, ako ceruzka skutočne kreslí, je však niekde uprostred. Ani pri najväčšom tlaku nenakreslí ceruzka také tmavé čiary, aký tmavý je jej kryt. Za toto jej musím zobrať bod. Podľa obrázku v e-shope sa skutočne riadiť nemôžete.



Keď zasa porovnávam farbu jadra s realitou, hovorím, že dokáže aj svetlejšie aj tmavšie čiary, než by ste čakali. A to je jej najväčšia prednosť. Myslíte, že kupujete jeden odtieň, ale v skutočnosti máte 3 a to dosť rozdielne odtieneIsteže, aj s inými ceruzkami môžete tlačiť menej a viac, ale tie výsledné tóny budú vždy podobné a intenzita ich farby sa nedá stupňovať. Výsledok vždy bude viac menej rovnaký. Ale tu keď prejdete po jednej čiare dvakrát, vybudujete úplne iný odtieň. Raz bude ako kapučíno, potom mliečna čokoláda a napokon horká čokoláda. Raz vám to pre porovnanie ukážem v teste ceruziek, ale teraz, kým ma hnevá fotoaparát, aspoň takto.



Yves Rocher ponúka až 4 farebné prevedenia. Majú svetlohnedú ceruzku pre blondínky, potom čokoládovo hnedú, jeden studený šedo-hnedý odtieň a napokon tmavý hnedý, ktorý sa blíži k čiernej farbe. Dermacol a Rimmel majú v slovenskom sortimente len po dve farby. Niekde za hranicami, alebo v e-shopoch zoženiete aj tri, no u nás som nikdy nevidela viac ako dva odtiene. Pre mňa, ako brunetku, to nie je také zlé, no ak máte blond vlasy a svetlé obočie, neviem, či tieto ceruzky budú pre vás. Keď tak, kúpte radšej cez e-shop, nech aspoň nezaplatíte veľa. Kvalita je výborná, takže ľutovať nebudete a ako som spomenula vyššie, vždy sa dá na ceruzku menej pritlačiť a odtieň bude jemný. Na fotkách teraz uvidíte, ako vyzerá obočie pri kreslení miernym a stredným tlakom.

Takto vyzeralo po úprave pinzetou bez farbenia. Pred trhaním som si len naznačila línie tou najsvetlejšou ceruzkou od YR, aby som zhruba vedela, ktorý chĺpok pôjde von.



A takto vyzerá výsledok po zotretí farby línie a nafarbení ceruzkou od Rimmelu. Pravda, mohla som ho "zmachliť" aj viac, ale ja zasa nemám rada tie sofistikované úpravy, po ktorých vyzerá obočie ako narysované podľa pravítka. Ak nerobím líčenie na nejakú príležitosť (ako minule), potom som za prirodzený vzhľad.



Mäkkosťou sa Rimmel ceruzka takmer rovná ceruzke od Dermacolu, ale je ešte trošku mäkšia a dá sa rozmazať, čo môže byť dobré, kebyže chcete ceruzku použiť ako linku na dymové líčenie. No pri dofarbovaní obočia to nemusí byť až taká výhoda, lebo keď vám niekde chĺpky chýbajú, vždy je lepšie ich nakresliť tvrdou ceruzkou, než mäkkou. Tvrdou sa dajú urobiť len také malé tenké čiaročky a vyzerá to prirodzenejšie, než kreslenie širších čiar mäkkou ceruzkou. Na také musíte mäkkú ceruzku dokonale zastrúhať, inak urobíte namiesto obočia machule. A mäkkosť sa odráža aj na výdrži líčenia. Stále je to fajn, voda a pot ju nezmyjú, no v teple začne farba odchádzať skôr, tak po 5 hodinách. Ale musím tiež podotknúť, že ani iné ceruzky na tom nie sú v tomto horúcom počasí lepšie. Uvidím, čo bude robiť v zime.

Moje hodnotenie ceruzky:

Textúra: tuhšia ako kajalové linky, ale stále dosť mäkká
Aplikácia: priemerná obtiažnosť (ak ste začiatočníčka a nebudete veľmi tlačiť, potom sa s ňou rýchlo naučíte zachádzať, len teda začnite radšej jemnejším tlakom) 
Farebná sýtosť: 5, ale upozorňujem, že treba najskôr vyskúšať tester
Výdrž: výborná (5 a viac hodín, podľa okolností)
Celková spokojnosť: 9 
Cena: do 5 EUR v obchodoch, ale ja ju mám z Elnino.sk za smiešnu sumu 1,72 EUR

celkové hodnotenie - slovom  VÝBORNÁ
obal / prezentácia výrobkuhttp://nd06.jxs.cz/647/707/c74113a017_92820934_o2.jpg
kefkahttp://nd06.jxs.cz/647/707/c74113a017_92820934_o2.jpg
náročnosť aplikáciehttp://nd06.jxs.cz/478/151/e1bfd40f60_92820933_o2.jpg
výdrž vs. vodeodolnosťhttp://nd06.jxs.cz/647/707/c74113a017_92820934_o2.jpg
farebná variabilita
pigmentácia
pomer kvalita / cena
celkové hodnoteniehttp://nd06.jxs.cz/647/707/c74113a017_92820934_o2.jpg

V Parfums.sk majú obidva odtiene za 2,50 EUR. Elnino.sk má síce momentálne v ponuke len jeden odtieň, ten môj, no tá cena je lepšia (a nielen na ceruzky, však kuknite). Ak máte tmavšie vlásky a nie vyslovene svetlé obočie, odporúčam kúpiť práve tento odtieň. Obchod má výborné ceny, budete tam mať čo objednať. Ja som skôr mala problém opačný. Nie s tým, čo objednať, ale čomu odolať. :-p
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes